Tele2 news
Fra : Thomas Bowers

Dato : 26-07-04 13:12

Kan det virkelig passe at Tele2 ikke vil kendes ved deres news-server ?

Ofte tager det +30 minutter før jeg kan se mit indlæg i de forskellige
danske grupper .......temmelig belastende

Deres tekniske support ville ikke tage sig af problemerne .....en eller
anden dybt underlig forklaring om at det ikke var dem der stod for
newsserver ??

Er der nogen her i forum der kan give en forklaring på ovenstående og
hvorfor jeg skal vente 30-60 minutter på at mit indlæg bliver postet ?

Nogen der har nogle alternative løsninger (gratis newsserver) .......mine
behov er sådan set kun de danske grupper (ikke binær)

Mvh. Thomas ......der nu "tålmodigt" venter 30-60 minutter på at jeg kan
læse dette indlæg postet kl.14.11

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 26-07-04 14:34

"Thomas Bowers" <Bowers@nospam.dk> skrev:

> Nogen der har nogle alternative løsninger (gratis newsserver)
> .......mine behov er sådan set kun de danske grupper (ikke binær)

Så er det bedste bud http://www.individual.net/

Du skal registrere dig på siden og efterfølgende kan du bruge deres
newsserver. Den er meget stabil og indlæg er fremme med det samme.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thomas Bowers

Dato : 26-07-04 17:40

Takker for svarene .....det spiller bare nu

Forresten en fed uddannelse du tager dig der Morten .....er selv så småt
"speciale-klar" i Miljøkemi på HCØ

Hilsen Thomas

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 26-07-04 20:32

"Thomas Bowers" <Bowers@nospam.dk> skrev:

> Takker for svarene .....det spiller bare nu

Det er jo fornemt.

> Forresten en fed uddannelse du tager dig der Morten .....

Jep.

> er selv
> så småt "speciale-klar" i Miljøkemi på HCØ

Jeg blev færdig som kandidat i januar

Utroligt, at man skulle støde ind i en miljøkemiker fra KU på usenet -
det er ikke fordi, der er alt for mange af os.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Hans

Dato : 26-07-04 14:28

Thomas Bowers wrote:
> Kan det virkelig passe at Tele2 ikke vil kendes ved deres news-server
> ?
>
> Ofte tager det +30 minutter før jeg kan se mit indlæg i de forskellige
> danske grupper .......temmelig belastende

Det er desværre meget normalt.

> Deres tekniske support ville ikke tage sig af problemerne .....en
> eller anden dybt underlig forklaring om at det ikke var dem der stod
> for newsserver ??

Mig bekendt står den i Uni2's regi, men hvordan det rent organisatorisk er
skruet sammen er et godt spørgsmål.

> Er der nogen her i forum der kan give en forklaring på ovenstående og
> hvorfor jeg skal vente 30-60 minutter på at mit indlæg bliver postet ?

Der ligger indlæg et år tilbage i grupperne, og serveren prioriterer højst
tænkeligt feed til andre newsservere inden indlægget havner i gruppen lokalt
på serveren. Der er sikkert ikke maskin/diskkraft nok til at sortere det
hurtigere.

> Nogen der har nogle alternative løsninger (gratis newsserver)
> .......mine behov er sådan set kun de danske grupper (ikke binær)

Helt klart news.sunsite.dk

Du skal være registreret bruger, men det er en rigtig god newsserver. Kan
varmt anbefales.

> Mvh. Thomas ......der nu "tålmodigt" venter 30-60 minutter på at jeg
> kan læse dette indlæg postet kl.14.11

Ja, det er godt nok træls.

Hans