Cybercity upload stigning
Fra : Jesper

Dato : 22-07-04 11:50

Jeg snakkede lige med en supporter og han nævnte at i den 2 MB /128
som vi nok er mange der bruger, der er 128 sat op til 192 kb.
Meget nice, og jeg synes klart det er hos CC man får mest for pengene.
Men jeg glemte at spørge hvornår den blev sat op til 192 kb. Er der
nogen her der ved det?

Jeg lavede en test og den er god nok 2 MB/192 kb

Fra : Coronado

Dato : 22-07-04 13:12

Jesper <jeppe@hotmail.com> wrote in

> [...]
> nogen her der ved det?
>
> Jeg lavede en test og den er god nok 2 MB/192 kb

Ved det skut, for da de sidst upgradede min linie
hed den pludselig 3Mbit/320kb, og jeg statede med
samme linie som dig (2Mbit/128kb)
Så ja du har ret, men får meget for pengene hos CC.

Per

Fra : Jacob Andersen

Dato : 22-07-04 17:56

Jesper wrote:

> [...]
> nogen her der ved det?
>
> Jeg lavede en test og den er god nok 2 MB/192 kb

Tror jeg da altid den har været.

Tror, fordi det er rygter jeg hørte for længe siden, men har aldrig set
en sådan linie, den er jo også helt ude af proportion.

--
Jacob Andersen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-07-04 06:53

Jacob Andersen skrev:

> Tror, fordi det er rygter jeg hørte for længe siden, men har aldrig set
> en sådan linie, den er jo også helt ude af proportion.

Hvorfor er den det?

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
Jeg har lavet en ny hjemmeside http://milli.dk/

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-07-04 23:10

> [...]

> Meget nice, og jeg synes klart det er hos CC man får mest for pengene.
> Men jeg glemte at spørge hvornår den blev sat op til 192 kb. Er der

Det har den været i meget lang tid, i hvert fald lige siden jeg blev CC
kunde og fik 2m/128 :)

Mit gæt er at der er så stort overhead ved at modtage med 2mbit at 128kbps
ikke helt er tilstrækkeligt til at følge med. Om det er fordi CC's system
er skruet lidt anderledes sammen end de andres ved jeg ikke - men det
virker i hvert fald fint nok som det er nu. Jeg får stabilt 211Kbyte/sec
fra diverse servere med linuxdistributioner. Og jeg får ligeledes stabile
ping fra diverse gameservere.

De må iøvrigt gerne forære mig noget båndbredde igen - jeg havde 2m/128 og
omring jul fik jeg et ordentligt boost til 3m/320 - men dengang betalte jeg
forholdsvis meget for 2m/128 - og da de samtidig satte prisen ned på 2m/128
valgte jeg at nedgradere. Jeg prøvede dog først og se om ikke jeg kunne få
min pris sat ned (og beholde den nye hastighed), men det kunne jeg ikke "da
jeg jo ikke længere havde den hastighed". Jeg valgte så at nedgradere for
at spare 600kr/år.

Siden har jeg ikke fået nogen boosts af cc :( Er der andre der har fået
noget ekstra båndbredde af CC siden januar?

/flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-07-04 06:52

Flemming Joensson skrev:

> Mit gæt er at der er så stort overhead ved at modtage med 2mbit at 128kbps
> ikke helt er tilstrækkeligt til at følge med.

Det er ikke overhead, der er problemmet. Overhead er data dine data bliver
pakket ind i, og går altså samme vej, som dine data.

Problemmet er svarpakker, når du overføre med TCP så skal modtager sende
besked tilbage til afsender om at pakken er nået fram, ellers vil afsender
retransimitere pakken.

Ved UDP sender afsender bare data i en strøm, uden at bekømere sig om
modtager nogensinde modtager dataene. Det bruges til streaming af
lyd/bilde.

> Om det er fordi CC's system
> er skruet lidt anderledes sammen end de andres ved jeg ikke

Nej, det er sådan tcp protokollen er skruet sammen.