NAT problem?
Fra : Jeppe Leth Nielsen

Dato : 18-07-04 07:50

Hej

Jeg har et program der skal bruge et port i mellem 6881-6889, men ingen af
disse porte er åbne.
Jeg har prøvet at klikke mig ind på diverse hjælpesider på nettet, men alle
steder står der, at problemet løses ved at opsætte sin router eller
firewall.
MEN jeg har INGEN router og INGEN firewall (ikke engang XP-firewall), men
jeg har stadig problemerne.

Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak.

P.S. Jeg bruger Arrownet

Fra : Finn

Dato : 18-07-04 10:16

"Jeppe Leth Nielsen" <jeppe_leth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har et program der skal bruge et port i mellem 6881-6889, men ingen af
> disse porte er åbne.

<KLIP fra arrownets hp>

Netmeeting og f.eks. online spil er begge eksempler på
applikationer/programmer som benytter såkaldte back connections. P.g.a. den
høje sikkerhedsløsning A+ Arrownet har valgt (NAT) kan man som udgangspunkt
ikke gøre brug af disse. Det er dog muligt gennem bestilling af en Fast
Public IP adresse, at undgå NAT og derved have mulighed for at bruge denne
type connections. En Fast Public IP koster kr. 95,- i oprettelse og kr. 25,-
pr. måned i administrationsgebyr. I forbindelse med oprettelse af Fast
Public IP anbefaler vi kraftigt at installere sikkerhedssoftware, hvilket er
kundens eget ansvar.

</KLIP>

Hygge.. :)