TDC Webspeed hastighed og stabilitet?
Fra : Jens G

Dato : 04-07-04 20:43

Jeg overvejer at skifte fra TDC ADSL til Webspeed.

Men hvad er erfaringerne med hastighed og stabilitet?

Og hvordan ligger det med udbedring af fejl? Er det fra dag til dag,
eller kan det tage uger som med TDC telefon?

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-07-04 21:08

Jens G skrev:

>Jeg overvejer at skifte fra TDC ADSL til Webspeed.

Har ikke noget med xdsl at gøre, så du finder nok ikke mange
webspeedkunder herinde.

Der er nok størst chance for et godt svar i
news:tele.internet.kabelmodem eller evt.
--
Knud
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?

Fra : Jens G

Dato : 04-07-04 21:39

On Sun, 04 Jul 2004 22:07:51 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Har ikke noget med xdsl at gøre, så du finder nok ikke mange
>webspeedkunder herinde.

Det var nu nærmest ud fra betragtningen, at hvis nu webspeed ikke var
særligt godt, ville jeg nok kunne finde nogle ex-webspeed'ere her.

Men ellers tak for rådene.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Svend Tveskaeg

Dato : 13-07-04 12:12

On Sun, 04 Jul 2004 21:42:38 +0200, Jens G
<jensg@denfindesalligeveli.kke> wrote:

>Jeg overvejer at skifte fra TDC ADSL til Webspeed.
>
>Men hvad er erfaringerne med hastighed og stabilitet?
>
>Og hvordan ligger det med udbedring af fejl? Er det fra dag til dag,
>eller kan det tage uger som med TDC telefon?

Har lige foretaget skiftet fra en en 2Mbit TDC Adsl linie til
en 1Mbit Webspeed linie.

Jeg syntes at kunne mærke en klar forskel.

Dels går det hurtigere med at få tildelt et Ip nummer når
jeg tænder for udstyret men jeg har også kunnet fornemme
at webspeed forbindelsen er meget mere responsiv end adsl
forbindelsen.

Når man klikker på et link er svartiden helt i top, man kan virkelig
mærke at man sidder med på stort sugerør.

Jeg tror selv at det har noget at gøre med at TDC kabelTV i sin tid
gravede lysleder kabler ned og at der her er en enorm kapacitet
i forhold til de kobberledninger som adsl kørr på.

Jeg bor på første sal og ned på gadeniveu, lige uden for opgangen
sidder kabeltv boksen hvor forbindelsen gåt over på lysleder kabel,
afstanden er kun ca 20m.

Fra : :-\) Jens

Dato : 13-07-04 23:36

"Svend Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror selv at det har noget at gøre med at TDC kabelTV i sin tid
> gravede lysleder kabler ned og at der her er en enorm kapacitet
> i forhold til de kobberledninger som adsl kørr på.

Der kan jeg så fortælle dig du også kører på kobberledninger, nærmere
betegnet COAX kabler. Det har med stor sandsynlig >intet< at gøre med at
gøre TDC har nedgravet lysleder kabler.

> Jeg bor på første sal og ned på gadeniveu, lige uden for opgangen
> sidder kabeltv boksen hvor forbindelsen gåt over på lysleder kabel,
> afstanden er kun ca 20m.

Hvis lysleder kablet ender i boksen uden for opgangen, betyder kun at du
sidder tæt på starten af en Ø. Det giver dig muligvis et godt TV signal,
men det gør ikke din Internetforbindelse hurtigere eller langsommere.

Jens