Tiscali eller ...
Fra : JR

Dato : 01-07-04 18:55

Jeg har ringet til dem et par gange for at checke hvilket setup vi skal ha'
til vores tre Windows XP PC'ere så alle tre kan surfe samtidig. Det er lidt
svært da de unge piger ved telefonen dårligt nok fatter hvad de selv snakker
om. Jeg forestiller mig at resten af firmaet fungerer lissådan.

Men til 295 kr/md er det svært at finde noget til samme pris. Er der et
bedre alternativ hvis man bare skal på ADSL til lavest mulige pris? Vi skal
ikke oprette web server, downloade film eller andet langhåret, vi skal bare
på nettet alle tre til fast pris.

mvh

JimR
Fredensborg

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-07-04 19:33

Hej JR, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg har ringet til dem et par gange for at checke hvilket setup vi
> skal ha' til vores tre Windows XP PC'ere så alle tre kan surfe
> samtidig.

En switch er mest hensigtsmæssigt. Dvs. Router-switch-diverse pc'er
[1].

> Det er lidt svært da de unge piger ved telefonen dårligt
> nok fatter hvad de selv snakker om.

Den i salgsafdelingen ved (rimelig forståeligt) ikke meget om teknik.
At de måske burde have anbefalet dig at ringe til supporten (hos
Tiscali d.s.s. teknisk support) er så en anden sag.

> Jeg forestiller mig at resten af firmaet fungerer lissådan.

Ja, dem i fx Teknik ved ikke meget om slipsebinding.

[1] Jeg antager her, at Tiscali har ADSL-udstyr på din central. Hvis de
ikke har, opkobles du via noget TDC på TDC's net. Jeg ved ikke, hvordan
det præcis forholder sig med det produkt.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Allan Joergensen

Dato : 01-07-04 19:34

JR <Neutral1@NO!SPAMofir.dk> wrote:

> [...]
> svært da de unge piger ved telefonen dårligt nok fatter hvad de selv snakker
> om. Jeg forestiller mig at resten af firmaet fungerer lissådan.

De mennesker, der lever af at tage telefonen for Tiscali (og andre) kan
på ingen måde tages som udtryk for den tekniske kompetance i resten af
firmaet.

--
Allan Joergensen

"Go in peace. Live no more." -- Crow T. Robot

Fra : JR

Dato : 09-07-04 18:51

Jeg bestilte Tiscali og fik at vide der kunne gå 3-6 uger med tilslutning.

Samme uge modtager jeg pakken med udstyr og 3 breve med tilmeldingspapirer.
ADSL bliver oprettet først i næste uge !!

Tak skal du ha', det var hurtigt (men okay, de tjener også deres penge på
det)

JimR

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 13-07-04 02:18

> Jeg bestilte Tiscali og fik at vide der kunne gå 3-6 uger med
tilslutning.

Ham/hende du snakkede med skulle gerne have sagt "typisk 3-6 uger." Ind
imellem kan TDC jo lette r*ven

--
Mvh. Jesper

Fra : JR

Dato : 13-07-04 13:58

Ja og nu er det hele oppe at køre uden det store vrøvl.

Efter aktivering af ADSL router kunne jeg kune se Tiscali's egen hjemmeside.
Efter 15 min med en kompetent tekniker var routeren sat rigtigt op og alle 3
PC'ere kører på nettet. Sådan får man glade børn og en glad farmand!

JimR

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 13-07-04 14:01

JR wrote:
> Sådan får man glade børn og en glad farmand!

hmm, og jeg har altid troet det var noget med bierne og blomsterne.

--
Morten!