Overvejer skift! Cybercity?
Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 15:59

Hellow!

Jeg overvejer at skrotte Stofanet til fordel for Cybercity. Jeg er blevet
træt af deres limit på forbrug - ellers er jeg såmænd meget godt tilfreds.

Til erstatning er Cybercitys 2 Mbit til kr. 429,- / md. og 0,- i
oprettelse... skal dog have tekniker pga. teleanlæg.

Hvad ved vi om det produkt her? Er der noget, der er bedre i forhold til
prisen osv.?

På forhånd tak!

Fra : IPB

Dato : 28-06-04 16:34

håber ikke det gør noget jeg kobler mig på dit spg. - men overvejer også at
skifte fra Stofanet - og vil derfor høre om Cybercitys newsserver er god og
om der evt. er begrænsninger på hvilke grupper man har adgang til???

//IPB

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 17:57

Hop du bare på - nu mangler vi bare svar...

Fra : HKS

Dato : 28-06-04 17:56

"IPB" <carbon(FJERNDETTE)@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
og
> om der evt. er begrænsninger på hvilke grupper man har adgang til???

Cybercity's binear grupper er ikke noget at råbe hurra for. De er ikke
komplette og de sletter alle indlæg over 200k mener jeg det er, eller
deromkring, så glem alt om at bruge deres newsserver til andet end at læse
med.

> //IPB
>
> "Marcel" <.> skrev i en meddelelse

Tror det er noget af det bedste til prisen lige for tiden. Skiftede selv til
CC for et par uger siden (2mbit) og det kører forrygende.

/HKS

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-06-04 19:33

IPB (carbon(FJERNDETTE)@stofanet.dk) skrev følgende:
> [...]
> også at skifte fra Stofanet - og vil derfor høre om Cybercitys
> newsserver er god og om der evt. er begrænsninger på hvilke grupper

I alle udenlandske binære grupper bliver alle indlæg over 128 KB filtreret
fra. I de danske er det indlæg over ~1 MB. Altså ubrugeligt.

Men du kan da bare købe adgang hos en usenetudbyder.

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-04 03:55

Hvem udbyder den slags?

Fra : Muldeberg

Dato : 29-06-04 11:37

"Marcel" <.> wrote in news:40e0d9eb$0$12550$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:

> Hvem udbyder den slags?

2 af dem jeg vil kalde de absolut bedste ang. komplethed, hastighed og
stabilitet er Giganews og Easynews.
At de så ikke er i den billige ende af skalaen er så noget andet, men
man får så også hvad man betaler for: En skide god service,
hvilket er en mangelvare hos mange af de billige news udbydere.
Se mere på www.giganews.com og www.easynews.com
Har prøvet begge, men besluttede mig for Giganews, de de har en cluster der
hedder news-60 der dælme er hurtig ved både upload og download.
Så jeg kører med en CyberCity/Giganews løsning og det fungerer bare
perfekt.
--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk

Fra : Mark Lorenzen

Dato : 29-06-04 16:14

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message news:<cbpo25$2jqn$1@news.cybercity.dk>...

> [...]
> fra. I de danske er det indlæg over ~1 MB. Altså ubrugeligt.
>
> Men du kan da bare købe adgang hos en usenetudbyder.

Ubrugeligt? Hvorfor i alverden er det så vigtigt hvor hurtig de binære
grupper er og hvor store begrænsninger, der pålægges dem? Hvis I vil
hente film, så brug dog en p2p tjeneste el. lign. Tænk lige på hvornår
USENET blev designet og hvad det blev designet til.

Jeg benytter selv TDCs dtext.news.tele.dk som kun tilbyder ikke-binære
grupper og er yderst tilfreds med det. Det går MEGET stærkt.

Med venlig hilsen
- Mark Lorenzen

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-06-04 17:31

Mark Lorenzen (mark.lorenzen@ofir.dk) skrev følgende:
> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message

> Ubrugeligt? Hvorfor i alverden er det så vigtigt hvor hurtig de binære
> grupper er og hvor store begrænsninger, der pålægges dem?

Eftersom det var det han spurgte om var det vel relevant at tage med? Jeg
bruger ikke udenlandske binære grupper. Jeg bruger dk.binaer og
dk.binaer.motor. Den første meget lidt da den generelt er fyldt med en gang
tumper der flooder den fuldstændig.

> Hvis I vil
> hente film, så brug dog en p2p tjeneste el. lign. Tænk lige på hvornår
> USENET blev designet og hvad det blev designet til.

Kig på hvad det bliver brugt til.. Det er det der er væsentligt. Jeg har
samme mening som dig, men det er der nu engang millioner af mennesker der
ikke har.

> Jeg benytter selv TDCs dtext.news.tele.dk som kun tilbyder ikke-binære
> grupper og er yderst tilfreds med det. Det går MEGET stærkt.

Ja, det kan man ikke sige om cybercity's.. Jeg tror den er ved at kløjs i
sin egne filtre. :)

- Martin

Fra : Allan Joergensen

Dato : 29-06-04 18:16

Martin Petersen <knopfisk@[> wrote:

> Kig på hvad det bliver brugt til.. Det er det der er væsentligt. Jeg har
> samme mening som dig, men det er der nu engang millioner af mennesker der
> ikke har.

Så hvis millioner af mennesker brugte bananer til at slå søm i med, så
er det banandyrkernes skyld at de ikke dur til det?

Allan Joergensen

"Gort, Clatu Barada Nicto."

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-06-04 07:34

Allan Joergensen skrev:

> Så hvis millioner af mennesker brugte bananer til at slå søm i med, så
> er det banandyrkernes skyld at de ikke dur til det?

God analogi

Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-06-04 16:37

Allan Joergensen (allan@nowhere.dk) skrev følgende:

> Så hvis millioner af mennesker brugte bananer til at slå søm i med, så
> er det banandyrkernes skyld at de ikke dur til det?

Det er da ligegyldigt.. Jeg forholder mig til hans spørgsmål, og fortæller
ham det er ubrugeligt til det han vil bruge det til. Så er jeg da ikke
interesseret i at høre at dit og dat er bedre, da news ikke er bygget til
binært. Det er rigtigt, men det får åbenbart ikke folk til at stoppe?

Desuden er det vist en temmelig anonym måde at få sine piratsager hjem på.

- Martin

Fra : SoftMan Brian

Dato : 30-06-04 21:55

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> wrote in message

> Så hvis millioner af mennesker brugte bananer til at slå søm i med, så
> er det banandyrkernes skyld at de ikke dur til det?

ja, men usenet virker fint (med yenc)

Jeg tør dårligt tænkr på antallet af forbindelser jeg skal have gang i med
P2P, for at trække de 3 Mbyte/sek jeg kan hente over NNTP.

Men det er da rigtigt at hvis Usenet stadig var i sin originale form (7
bit), ville det ikke være praktisk.

Fra : Mark Lorenzen

Dato : 30-06-04 22:31

"SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com> writes:

> [...]
> P2P, for at trække de 3 Mbyte/sek jeg kan hente over NNTP.
>
> Men det er da rigtigt at hvis Usenet stadig var i sin originale form (7

Usenet er vel stadig 7 bit eller hvad? Er de binære filer ikke
indkodede, så de kan representeres i 7 bit format? Men nntp
protokollen er vel heller ikke den bedste til overførsel at store
(forholdsvis) datamængder.

Med venlig hilsen
- Mark Lorenzen

Fra : SoftMan Brian

Dato : 30-06-04 23:24

"Mark Lorenzen" <mark.lorenzen@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> indkodede, så de kan representeres i 7 bit format? Men nntp
> protokollen er vel heller ikke den bedste til overførsel at store

Langt de fleste servere kører 8 bit. yenc er derfor blevet udviklet således
at alle 8 bit udnyttes (der er dog stadig "special karakterer" som, som skal
omkodes, for at der ikke kommer problemer. Man spilder således ikke hver 8
bit overført mere (med mindre det er UUEncoded).

Overførseslmæssigt er nntp måske ikke den bedste, men distributionsmæssigt
er den god, da (hvis man har en god ISP) det kommer gennem ens ISP, og man
henter således fra en "lokal" server.

Den største ulempe er, at den skal requeste data bid for bid, hvilket koster
lidt i performence (man skal have mindst 3 aktive forbindelser for at hente
med stabil hastighed).

Med paritetsfiler der er nøjagtigt tilpasset de enkelte bidder, kan
problemer med manglende bidder nemt overkommes.

Problemet er så at de danske ISP'er ikke har så gode setups (APG er nok for
aktive i dk). F.eks kan TDC ikke overskue at sætte hurtigere NIC end 10Mbit
i deres frontends .

Fra : Allan Joergensen

Dato : 01-07-04 09:13

SoftMan Brian <Brian_Hoey@hotmail.com> wrote:

> Problemet er så at de danske ISP'er ikke har så gode setups (APG er nok for
> aktive i dk). F.eks kan TDC ikke overskue at sætte hurtigere NIC end 10Mbit
> i deres frontends .

Pis og papir. Det er lige præcis på grund af den måde du vælger at bruge
Usenet at det er meget svært, hvis ikke umuligt, at bygge en stabil
newsservice med fornuftig performance for alle (i hvert fald når det
skal være gratis)

--
Allan Joergensen

"And shall we have children?" "What do you mean "we?""

Fra : SoftMan Brian

Dato : 01-07-04 17:23

> [...]
> Usenet at det er meget svært, hvis ikke umuligt, at bygge en stabil
> newsservice med fornuftig performance for alle (i hvert fald når det

TDC kunne da godt finde ud af at lave en dtext.news.tele.dk (at de så skulle
have ladet news.tele.dk = dtext, og omdøbt news.tele.dk til binnews.tele.dk
er noget andet).

Når man i forvejen har flere frontends er det sgu ikke "så" svært at cutte
binært fra nogle af dem. Desuden er en ISP newsserver ikke gratis (ok
freenet.de's er, men ikke TDC's)!!!

Fra : Allan Joergensen

Dato : 01-07-04 19:33

> [...]

> have ladet news.tele.dk = dtext, og omdøbt news.tele.dk til binnews.tele.dk

Taler du ikke her for at det bedste Usenet er uden binært flaf?

--
Allan Joergensen

"Conduct is three-fourths of our life." -- Arnold

Fra : SoftMan Brian

Dato : 01-07-04 20:59

> Taler du ikke her for at det bedste Usenet er uden binært flaf?

nej, men at flertallet af usenetbrugere bruger det til tekst (IMO). NNTP er
god til 2 ting, men det er ikke praktisk at tilgå begge typer på samme
frontend (eller samme program for den sags skyld). Det ville dog nok være
sværere for TDC at forsvare at have en news.tele.dk end at have en
binnews.tele.dk

Jeg bruger begge typer... Bruger OE til den ene type (text) og BNR2 (og en
større gruppe servere) til binært "flaf"

NNTP er desuden langt mere venligt i et delt netværk end P2P (specielt i
delt asynkront)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-07-04 10:38

IPB wrote:
> [...]
> skifte fra Stofanet - og vil derfor høre om Cybercitys newsserver er god og
> om der evt. er begrænsninger på hvilke grupper man har adgang til???

Cybercity har mange grupper, og såhut jeg visker er de flinke
til at tilfje nye grupper per anmodning, eksempelvis
rec.games.roguelike.development , som jeg ad om for nogle år
siden da jeg var FastPris kunde hos dem.

Men deres newsserver har aldrig været god. Jeg skiftede for et
halvt års tid siden fra TDC ADSL til Cybercity ADSL på grund af
røv-elendig kundeservice fra TDCs side, som betød at jeg måtte
undvære bredbånd i 8 dage i forbindelse med en flytning (nej, de
kunne ikke genåbne bredbåndet på den gamle adresse. Okay, så er
jeg eks-kunde!).

Skiftet fra TDCs newsserver til Cybercitys newsserver var meget
mærkbart. Der er mange indlæd (i internationale grupper, dvs.
rec.*) der aldrig når Cybercitys server, noget jeg husker som
meget mindre af et problem hos TDC (TDC havde også en binærfri
server ved navn dtext.et.eller.andet som var hurtig og stabil).

Derfor bestilte jeg sidste uge Usenetadgang fra det tyske
news.individual.net , som er gratis, men ikke har binære
grupper. De er rigtig gode, og jeg ser nu alle andre folks
indlæg. Eller sådan føles det i hvert fald. Langt bedre end
Cybercity.

--
Peter Knutsen
knutsen.dk

Fra : Pe Cox

Dato : 01-07-04 13:48

"Marcel" <.> wrote in news:40e03236$0$212$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> [...]
> oprettelse... skal dog have tekniker pga. teleanlæg.
>
> Hvad ved vi om det produkt her? Er der noget, der er bedre i forhold

Jeg har haft CyberCity 1024/128 i et par måneder nu.
Jeg er godt tilfreds;
- Hastigheden er 1024/512 - kender andre som har hurtigere linier end de
betaler for.
-udemærket routerløsning (Zyxel Prestige 650)
-i de udenlandske newsgrupper er der sjældent store filer, som er
komplette.

VH PE COX