telelet.dk
Fra : Kim

Dato : 26-07-04 17:41

Har ingen her virkelig erfaring med telelet.dk ?

Mit problem er nu at jeg mister mine mailadresser
samt min hjemmeside da telelet.dk ikke kan/vil
tilbyde disse ting til deres kunder.

Så mit spørgsmål er nu kan nogen her anbefale
et sted hvor jeg ( helst billigt ) kan uploade
min hjemmeside samt oprette nye mailadresser,
og hvor man kan logge ind på en mailserver og
administrere sine mails såsom Forwarding Rules
for en mailadresse, og oprette rules imod spam m.m.?

Mvh Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-07-04 18:27

Kim skrev:

>Så mit spørgsmål er nu kan nogen her anbefale
>et sted hvor jeg ( helst billigt ) kan uploade
>min hjemmeside samt oprette nye mailadresser,

news:dk.edb.internet.udbydere.webhotel er den rigtige gruppe til
spørgsmål om dette.
--
Knud
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?

Fra : Stilling

Dato : 26-07-04 19:36

On Mon, 26 Jul 2004 19:26:38 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>news:dk.edb.internet.udbydere.webhotel er den rigtige gruppe til
>spørgsmål om dette.

Føj hvor er du mavesur Knud!!!

Læs tilbage (...max. 3 dage...) og fat hvad mandens problem er.
Du af alle, som er SÅ klog, bør kunne hjælpe meget mere end og jage
folk væk.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-07-04 20:02

Stilling skrev:

>Læs tilbage (...max. 3 dage...) og fat hvad mandens problem er.
>Du af alle, som er SÅ klog, bør kunne hjælpe meget mere end og jage
>folk væk.

Ja, han bliver (tvunget) overført til en netudbyder, som ikke
tilbyder hjemmesideplads og bruger mailadresser, som han ikke
ønsker at benytte.

Det er der så to svar på:

1. Finde en anden internetudbyder, som tilbyder det ønskede, han
er jo ikke tvunget til at bruge det boligselskabet tilbyder.

2. Tage imod det tilbud, som han har fået af boligselskabet og så
finde et særskilt sted til hjemmesideplads og til mails.

Hvis 1., så hører spørgsmålet hjemme her i

Men jeg forstår at spørgsmålet nu går på situation 2 og så hører
spørgsmålet hjemme i news:dk.edb.internet.udbydere.webhotel.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.
--
Knud

Fra : Gevaldi

Dato : 26-07-04 20:08

Stilling skriblede:

> Føj hvor er du mavesur Knud!!!
>
> Læs tilbage (...max. 3 dage...) og fat hvad mandens problem er.
> Du af alle, som er SÅ klog, bør kunne hjælpe meget mere end og jage
> folk væk.

Nej, nu må du holde, de problemer Kim
beskriver i hans "gamle" indlæg har jo
intet med hans nuværende spg. at gøre.

Først brokker han sig over de vilkår han
bliver tilbudt af "Telelet.dk" og så spør'
han i dette indlæg om nogen kender et
godt og billigt sted (Webhotel) han kan
få noget plads og email adresser og det
er som Knud så rigtigt skriver i:
det skal diskuteres og ikke her i gruppen.

Kim har så bare brugt en forkert overskrift
i dette indlæg, for det har jo intet med
telelet.dk at gøre.

--
/Gevaldi

Fra : Gevaldi

Dato : 26-07-04 20:13

Stilling skriblede:

Kunne man formå dig til at skifte dit
charterset til: charset=ISO-8859-1 for
du bruger jo samme newsreader som
Knud, men hans indlæg er noget mere
behagelig at læse end dit pga. skriften.

--
/Gevaldi

Fra : Stilling

Dato : 26-07-04 20:22

On Mon, 26 Jul 2004 21:12:51 +0200, "Gevaldi"
<georg_valdi@hotmail.com> wrote:

> [...]
>du bruger jo samme newsreader som
>Knud, men hans indlæg er noget mere
>behagelig at læse end dit pga. skriften.

Og du mener ... ?

Fra : Gevaldi

Dato : 26-07-04 20:23

Stilling skriblede:

> Og du mener ... ?

At du er en træls person

--
/Gevaldi

Fra : Carl Drud

Dato : 27-07-04 01:05

Gevaldi wrote:

> At du er en træls person

Hvorfor dog? Du vil have vedkommende til at sende i "iso-8859-1", men
sender selv lystigt i "utf-8".

Carl

Fra : Gevaldi

Dato : 27-07-04 06:20

Carl Drud skriblede:

> Hvorfor dog? Du vil have vedkommende til at sende i "iso-8859-1", men
> sender selv lystigt i "utf-8".

Og hvorfor tror du Carl, selvfølgelig fordi min
OE er opsat til at svare i *samme format* :)

--
/Gevaldi

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 27-07-04 15:03

Gevaldi skrev:

> Carl Drud skriblede:

> Og hvorfor tror du Carl, selvfølgelig fordi min OE er opsat
> til at svare i *samme format* :)

Kan du ikke godt se at du er ude i en "gør som jeg siger, ikke
som jeg gør" og at det er uholdbart?

Fra : Kaare

Dato : 27-07-04 10:31

"Kim" <næ@næ.dk> skrev i en meddelelse
> Har ingen her virkelig erfaring med telelet.dk ?

Det kommer an på hvad du mener med erfaring. Jeg har ingen førstehånds
erfaring med Telelet. Men kender en del der har løsninger gennem dem. De er
umiddelbart _meget_ tilfredse. Kvaliteten af TeleLets netværk mm skulle være
i top. Men da de er et større selskab allerede nu, skal du nok ikke forvente
at de ændrer på deres setup til boligforeninger sådan uden videre. Så derfor
vil du nok opleve at de mailadresser du kan få hos dem ikke vil være så
fleksible. Men til gengæld vil de nok være stabile og pålidelige.

Jeg ville ikke være bekymret for at de overtager boligforeningens aftale.

> [...]
> og hvor man kan logge ind på en mailserver og
> administrere sine mails såsom Forwarding Rules
> for en mailadresse, og oprette rules imod spam m.m.?

De kan du de fleste steder. Det er mere et spørgsmål om hvor stabilt du vil
have det. Webhotellerne vil prøve at bilde dig ind at det ikke kommer an på
prisen. Og det gør det da heller ikke, hvis vi snakker forskelle på 9 og 11
kr om måneden. Men webhoteller koster op til nogle hundrede kroner om
måneden, hvis man vil have sikkerhed for at det er stabilt.

Med fare for at Knud kommer efter mig, vil jeg evt anbefale at du kigger på
www.danhost.dk - som jeg synes virker ganske fornuftige uden at prisen
skrues i vejret. Af de billigere er der jo surftown.dk, cliche.dk og
b-one.dk - og i alle disse tilfælde får du meget for pengene, så længe du
ikke forventer for meget af dem.

/Kaare

Fra : Carl Drud

Dato : 27-07-04 17:04

Gevaldi wrote:

> Og hvorfor tror du Carl, selvfølgelig fordi min
> OE er opsat til at svare i *samme format* :)

Dine ord ville unægteligt vægte mere hvis du selv fulgte dine egne
anvisninger.

Carl

Fra : Gevaldi

Dato : 27-07-04 17:11

Carl Drud skriblede:

> Dine ord ville unægteligt vægte mere hvis du selv fulgte dine egne
> anvisninger.

Nu var det jo en fejl i min opsætning
og du missed min smiler :(

--
/Gevaldi

Fra : Carl Drud

Dato : 27-07-04 18:28

Gevaldi wrote:

> Nu var det jo en fejl i min opsætning

Så der var altså ingen grund til din FUT i

> og du missed min smiler :(

Næh.

Carl

Fra : Kevin Simpson