Socket A bundkort til Duron ~800MHz - hvil~
Fra : Morten Ovi

Dato : 06-05-01 22:58

Jeg skal have nyt motherboard og CPU. Det skal være en Duron
på omkring 800MHz men hvilket motherboard kan anbefales til dette?

Jeg har kigget lidt på Abits KT7A, da jeg har været ret glad for mit
BH6.

Jeg har ikke DDR-RAM og har heller ikke tænkt mig at bruge penge
på det. Ligeledes skal jeg heller ikke bruge RAID. Dog skal boardet
kunne klare UDMA-100 og have et enkelt ISA-slot.

Er der nogen er jer der har erfaringer med et Socket A motherboard
med en Duron i? (evt. overclocked Duron)

Med venlig hilsen
Morten

Fra : Ove Kristensen

Dato : 07-05-01 04:57

Så vil mit helt klare valg være Asus A7V 133 som kører som en drøm.

Mvh
Ove.

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 07-05-01 09:02

"Morten Ovi" <fluffer@i386.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har kigget lidt på Abits KT7A, da jeg har været ret glad for mit
> BH6.

Jeg ville helt klart vælge et Soltek SL-75KAV køre hos mig som en drøm Duron
800@1000 Mhz.

Henrik

Fra : Tommy

Dato : 07-05-01 14:31

Har også et Soltek SL75-KAV....med en Duron 750....har ikke overclocket
endnu,men det kommer...det har jo også indbygget "auto-overclocking"
(Redstorm).....koster 999,- www.edbpriser.dk...og det undersøtter UDMA100 og
1 ISA port.....

Morten Ovi <fluffer@i386.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9d4dn4$63b$1@egon.worldonline.dk...

Fra : Morten Ovi

Dato : 07-05-01 18:10

"Tommy" <tommyoghelle@wanadoo.dk> wrote in message news:isxJ6.5$4N6.2564242@news.mobilixnet.dk...
> Har også et Soltek SL75-KAV....med en Duron 750....har ikke overclocket
> endnu,men det kommer...det har jo også indbygget "auto-overclocking"
> [...]

Men er der jumperless multiplier osv.?
Jeg synes ikke at det fremgår særlig tydeligt på:
http://www.soltek.com.tw/English/product/75kav.htm

--
Ovi

Fra : Tommy

Dato : 07-05-01 19:04

hmm jumperless tjaa....der er 2 dipswitchblokke til hhv Cpu External clock
og Bus Ratio Select.....men der skal flyttes en jumper for at få lov til at
stille manuelt på disse.....Vcore stilles i Bios......har kun har det i et
par dage så jeg er ikke nået til bunds i det.....
Morten Ovi <fluffer@i386.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9d6h6r$nbq$1@egon.worldonline.dk...

Fra : ... Allan Møller ...

Dato : 07-05-01 19:20

> [...]

> Er der nogen er jer der har erfaringer med et Socket A motherboard
> med en Duron i? (evt. overclocked Duron)

Jeg har godt erfaringer med mit Asus A7V også mht. overclock.

Men det har ingen ISA. Det tror jeg ikke nogen af de MB har som der bliver
snakket om i denne tråd.

Mvh. Allan M

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 07-05-01 21:41

"... Allan Møller ..." <vogn33@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Men det har ingen ISA. Det tror jeg ikke nogen af de MB har som der bliver
> snakket om i denne tråd.

Jo som Tommy skrev så har Sl-75KAV et ISA slot

Henrik