Max cpu str. på Micro-Star MS-6156 V 2,1 B~
Fra : Ploef

Dato : 11-08-04 20:45

En af mine venners knægte skal på efterskole og vil ikke vil ofre det store
på en ny computer nu, da han ikke må have computer på skolen og kun er
hjemme i weekenderne.

han har en PIII 800 mhz Coppermine.

Hvor stor processor kan vi sætte i ?
bundkortet er som nævnt et Micro-Star MS-6156 V 2,1 BX7

Har kigget en del på nettet, men kan ikke finde noget egentligt svar...

Johnny.

--------------------------------
Svar på ploef@mail.dk
Sæt et extra p på mail adressen

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 12-08-04 08:49

On Wed, 11 Aug 2004 21:45:12 +0200, "Ploef"
<ploef@mors-x-papirklip.dk> wrote:

> [...]
>bundkortet er som nævnt et Micro-Star MS-6156 V 2,1 BX7
>
>Har kigget en del på nettet, men kan ikke finde noget egentligt svar...

Her er lidt om bundkortet:

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=112

Jeg lægger mærke til, at det er med slot1. Desuden til sdram, og jeg
lægger mærke til at chipset er via apollo pro 133 og bundkortet kan
godt køre fsb133. Slot1 cpu'er handles nutildags på brugtmarkedet, og
en egnet adapter til socket370 er svær at finde i Danmark. Der er
desuden dårlig tualatin compatibilitet for gængse adaptere hertil, når
det gælder msi 6156.

CPU support:

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_cpu_support_detail.php?UID=112&kind=1

Hvis jeg skal sige noget, så er det, at en 800 MHz P3 computer er
ganske udmærket.

Det betaler sig ikke at opgradere den med et par hundrede MHz.

Sæt evt. en hurtig harddisk på. En ata133 med 7200 rpm. på f.eks. 80
Gb og flyt alt over på denne, så windows kører på den hurtige.

Bundkortet har ata66, så der skal en 80 leder strømpe på. Om det er
ata66 eller ata133 bundkortet har, kan man næppe mærke i praksis.

Computeren er sådan set helt med, til at andet end spil.

Der skal naturligvis mindst 256 Mbyte ram i til windows xp.
Der er 2 slots som tager sdram med op til 512 Mb modulstørrelse.

mvh

John