Trådløs, optisk mus - fra Aldi??
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 11-08-04 13:01

Har netop 'investeret' i en sådan - til kr. 99,95! :)

'Trådløs Optisk Mus - Genopladelig' - Varemærke: 'BlueTinum'
Er der nogen her, der kender eller har hørt om den?
Den er endnu ikke udpakket, så hvis jeg får alt for mange negative
meldinger, kan jeg vist nå at returnere den igen!? :))
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 11-08-04 13:21

"Hans Henrik Hansen" <h2vhspam@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> Den er endnu ikke udpakket, så hvis jeg får alt for mange negative
> meldinger, kan jeg vist nå at returnere den igen!? :))

Jeg har lige købt 2 og pakket dem ud - De er ret "levende" men har ikke haft
tid til at sætte mig ind i indstillingerne i driveren - de er lette - ser ud
til at fungere tilfrdedsstillende, og har 2 ved siden af hinanden som ikke
intefererer med hinanden. Den ene åd et sæt opladelige batterier ret
hurtigt - skal dog siges at de var nyindkøbte - og kun opladt en gang -
derudover virker den tilfredsstillende - og så er der jo 3 års garanti på
dem

Mvh
Arne Rassmussen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 11-08-04 13:43

Arne Rasmussen wrote:
> [...]
> hurtigt - skal dog siges at de var nyindkøbte - og kun opladt en gang -
> derudover virker den tilfredsstillende - og så er der jo 3 års garanti på

Tak for begge svarene - så tror jeg nok, jeg pakker ud og går i gang! :)
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 16-08-04 15:51

Hans Henrik Hansen wrote:
> Tak for begge svarene - så tror jeg nok, jeg pakker ud og går i gang! :)

Nå, der kom alligevel til at gå lidt tid! :)
Men d.d. har jeg sat den til, både under Windows XP samt under Linux (SuSE
9.0) - og foreløbig virker den fint begge steder.
Jeg smutter dog lige ned efter et par reservebatt. - der er ikke noget så
surt, som når alt pludselig går i stå!
Købte for nogen tid siden 'MrPlatinum' trådløs mus + tastatur hos Kvickly
(tilbud: kr. 249,. for det hele) - men det var en skuffelse: Batterierne
'døde' hele tiden, så jeg returnerede omsider hele molevitten; håber på
bedre held denne gang! :)
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 16-08-04 17:27

Ja de sæt som brugsen og fakta har haft har været det rene crap - var heldig
at score et microsoft sæt m/ optisk mus for 250 kr under udsalg hos Merlin
for nogle måneder siden ...DET virkede

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 16-08-04 20:43

Arne Rasmussen wrote:

> Ja de sæt som brugsen og fakta har haft har været det rene crap - var
> heldig at score et microsoft sæt m/ optisk mus for 250 kr under udsalg hos
> Merlin for nogle måneder siden ...DET virkede

Dog synes jeg, det er lidt svært at følge med i om opladningen sker
tilfredsstillende!:

Inden jeg sluttede musen til PCen, ladede jeg op i 15 timer; lige da jeg
begyndte opladningen, tændte det røde 'ladelys' + lyset i musen - men efter
et minuts tid gik alt ud!(?)

Når jeg nu sætter muse tilbage i opladeren, lyser 'ladelyset' i kort tid
ganske svagt, og en del af tiden er der lys *i* musen.

Ser I andre (nogenlunde) det samme??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : HC

Dato : 17-08-04 21:40

> Når jeg nu sætter muse tilbage i opladeren, lyser 'ladelyset' i kort tid
> ganske svagt, og en del af tiden er der lys *i* musen.
>
> Ser I andre (nogenlunde) det samme??

Ja det samme sker for begge 2 aldi-mus

Mvh Hans

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 11-08-04 13:24

"Hans Henrik Hansen" <h2vhspam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den er endnu ikke udpakket, så hvis jeg får alt for mange negative
> meldinger, kan jeg vist nå at returnere den igen!? :))

Jeg bruger den nu ( 3 timer ), den køre bare . Den skal lige have opladet
batteriern så er den der .

Jeg syntes den ligger godt i hånden og hvis det var helt gal med kvaliteten
så gav de nok ikke 3 års garenti.
fin mus til prisen

Søren Jensen ( 9800 )

Fra : Henrik Petersen

Dato : 11-08-04 16:11

> [...]
> Den er endnu ikke udpakket, så hvis jeg får alt for mange negative
> meldinger, kan jeg vist nå at returnere den igen!? :))

Min svigerfar har købt en og kunne ikke få musen til at virke, dvs at den
ville bare ikke flytte sig, men reagerede med timeglasset. Nu er han ikke
den største computer freaf. men han fik pengene tilbage, kanon service.

henrik

Fra : René Lønstrup

Dato : 11-08-04 22:56

Henrik Petersen <iskold(fjern?)@boparken(fjern?).dk> wrote:
> Min svigerfar har købt en og kunne ikke få musen til at virke, dvs at
> den ville bare ikke flytte sig, men reagerede med timeglasset.

Min lillebror købte en i dag og havde samme problem med hans, indtil vi
koblede den til via PS/2 stikket i stedet for USB. Underligt, da hans gamle
Logitech trådløse (med kugle, bvadr) virkede fint i USB (og ja, dén var
blevet frakoblet inden den nye blev tilsluttet)..
Anyway, den virker fint nu (i PS/2), så det var ikke et stort problem

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 11-08-04 23:42

"René Lønstrup" <rel@rel7star.dk> wrote in message

> [...]
> blevet frakoblet inden den nye blev tilsluttet)..
> Anyway, den virker fint nu (i PS/2), så det var ikke et stort problem

Hmmm jeg havde en M$ Optisk Mus (USB) OG den fra ALDI (USB) til at køre
"side om side" inden jeg pillede M$ fra ...det gik fint

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : sharky

Dato : 11-08-04 19:27

Jeg har købt en. Der står i manualen at den skal lade 15 timer første gang.
Jeg sætter den i laderen og den lyser fint rødt, men kun i 10 min, så lader
den åbenbart ikke mere. Jeg prøver så musen og den virker, men også kun 10
min., så kan jeg smide den i laderen igen og starte forfra. Sådan fortsætter
det. Jeg ved ikke om jeg vil give den en chance mere. Måske sætte den til at
oplade hele natten og så se hvordan den fungerer i morgen, men hvis den
stadig gør det samme, ryger den direkte tilbage til Aldi. Jeg synes ellers
den var ret god til at starte med, men nej ...

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 11-08-04 20:18

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> stadig gør det samme, ryger den direkte tilbage til Aldi. Jeg synes ellers
> den var ret god til at starte med, men nej ...

Der står osse et eller andet om at hvis puteren går i sllep eller suspend -
så holder den op med at lade - bruger heller ikke laderen til at lade med -
har en turbolader istedet - grunden til at det varer 13 -15 timer er at
ladestationen ikke leverer ret mange mA - derfor hvis du har mulighed for
det - brug en ekstern lader

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : sharky

Dato : 11-08-04 22:39

> [...]
at
> ladestationen ikke leverer ret mange mA - derfor hvis du har mulighed for

ok det prøver jeg. Men mangler jo egentlig også trådløst tastatur. Nogen der
ved om det findes til den samme modtager ?

Fra : sharky

Dato : 12-08-04 15:46

> ok det prøver jeg. Men mangler jo egentlig også trådløst tastatur. Nogen
der
> ved om det findes til den samme modtager ?

Det ser ud til at batteri tiden nu er fin, men den kan jo ikke række ret
langt. Kan andre sidde måske bare 2 meter fra modtageren uden at den hakker
meget mere end hvis den er lige ved siden af modtageren ?

Fra : HC

Dato : 12-08-04 17:47

Købte 2 stk men kun de ene virkede Den defekte er byttet uden vrøvl fra
Aldi og virker nu helt fint.

Syntes dog at den ene mistede forbindelsen og skulle reconnecte men om det
var mig eller musen ved jeg ikke

--
Mvh Hans Jensen
Ford Mondeo 1,8 med VDO 5000 Navigation