Kortlæser
Fra : Jørgen

Dato : 11-08-04 10:40

Jeg har fået nyt legetøj, en Sandberg Kortlæser.
Medfølgende software skal ikke bruges, når man kører på XP - og det gør jeg.
Jeg skulle bare sætte apparatet til et UCB-stik. Så ville den installere sig
selv.
Så vidt - så godt. Jeg ser i Stifinderen, når den er tilsluttet, at jeg har
fået 5 drev mere. De hedder:
Flytbar disk (F:), G:, H:, I: og J:
Der er 5 slots for forskellige korttyper, så det er vist i orden. Når jeg
dobbeltklikker på en af dem, svares der f.eks.: Indsæt en disk i drev G:.
Når jeg herefter indsætter flashcard'et fra mit kamera (jeg ved, der er 5
billeder på), så får jeg et timeglas, og skærmen fryser. Jeg får ikke mine 5
filer at se.
Hvad gør jeg galt?
Kan jeg gøre det andereledes?
Mvh Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-04 10:59

> [...]
> billeder på), så får jeg et timeglas, og skærmen fryser. Jeg får ikke mine

Jeg har haft samme problem med en 7i1 kortlæser til mit compact flash(CF) og
secure digital(SD) flash ram.

Jeg tror ikke at de kortlæser kan køre på en USB2 port, fordi da jeg prøvede
at sætte kortlæseren til en bærbar PC med USB 1.1 var der ikke noget
problem.

Det skal lige siges at jeg har en kortlæser kun til CF flash ram og den
virker fint på USB2, men når der er flere samlet i en kortlæser virker de
ikke, har prøvet flere forskellige.

mvh Kim.

Fra : Jørgen

Dato : 11-08-04 16:43

> [...]
prøvede
> at sætte kortlæseren til en bærbar PC med USB 1.1 var der ikke noget

Dagens spørgsmål:
Hvad forskel er der på USB1 og USB2?
Er der en synlig forskel på den?
Eller er de koblet forskelligt ide i maskinen?

Fra : Anders Lund

Dato : 11-08-04 16:45

Jørgen wrote:

> Hvad forskel er der på USB1 og USB2?

Det hurtige svar - hastigheden. USB1 kører med 11 Mbit og USB2 400 eller
var det 800? Mbit

> Er der en synlig forskel på den?

Nej.

> Eller er de koblet forskelligt ide i maskinen?

Nej, de passer sammen og USB2 enheder burde også kunne blive forundet
til USB1 stik - dog til USB1 hastigheden.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jørgen

Dato : 11-08-04 17:10

> Nej.

Hvordan ser jeg så, hvad der er hvad?

Min nye Fujitsu-Siemens, Scaleo 600 har 4 USB-stik bagi og 2 stk på
forsiden.
Mvh Jørgen

Fra : Anders Lund

Dato : 11-08-04 17:20

Jørgen wrote:

> Min nye Fujitsu-Siemens, Scaleo 600 har 4 USB-stik bagi og 2 stk på
> forsiden.

Jeg ville ha skrevet at du bare skulle kigge på deres hjemmeside, men
der skriver de alt muligt om den, uden at skrive noget som helst.

Det eneste man kan læse sig til er hvad du allerede har skrevet - 4 bagi
og 2 foran.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jakob M

Dato : 11-08-04 18:35

> Jeg tror ikke at de kortlæser kan køre på en USB2 port, fordi da jeg
> prøvede at sætte kortlæseren til en bærbar PC med USB 1.1 var der
> ikke noget problem.

Jeg har ingen problemer med en 8 i en kortlæser i en USB2 port, så den
holder ikke.

Mvh
jakob

Fra : Jørgen

Dato : 11-08-04 19:07

> Jeg har ingen problemer med en 8 i en kortlæser i en USB2 port, så den
> holder ikke.
>
> Mvh
> jakob

Jeg forstår af min manual, at der kun er tale om USB2-stik i min maskine.
Hvad kan så forklaringen være på, at jeg ikke kan få mine filer frem?
Nogle gode forslag?
Mvh Jørgen

Fra : Jakob M

Dato : 12-08-04 11:28

> Jeg forstår af min manual, at der kun er tale om USB2-stik i min
> maskine. Hvad kan så forklaringen være på, at jeg ikke kan få mine
> filer frem? Nogle gode forslag?

Jeg ville også ringe til Sandberg support.

Mvh
Jakob

Fra : sd

Dato : 12-08-04 09:08

Ring til sandberg support. åbent til klokken 21:00. tlf står vejledningen.