Laangsom opstart af Medion 8080 XL?
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 11-08-04 06:24

Hej

Har en Medion 8080 XL Titanium (fra Aldi) - den har indtil videre kørt
upåklageligt

Opstart af fra tænd til Windows var klar har tidligere taget ca. 20 sekunder

Når den nu starter op vises Intel-logoet i ca. 3 minutter førend Windows
tager over og begynder opstart (og den gør det hver gang)

Jeg har forsøgt en helt ny frisk formatering og installation af Windows XP
pro, men det hjælper ikke

Har ikke installeret noget nyt hardware eller lignende - og jeg tror ikke
det kan have noget med Windows at gøre, idet "fejlen" forekommer at være
helt inden Windows tager over

Kan det være fejl i RAM?

Nogen, der har nogen gode ideer til hvad der kan være galt??

Mvh

Morten

Fra : Pophaar

Dato : 11-08-04 08:15

Er det modellen fra dette forår?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-08-04 16:55

"Morten Jørgensen" <mortendenmark2002@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Når den nu starter op vises Intel-logoet i ca. 3 minutter førend Windows
>tager over og begynder opstart (og den gør det hver gang)

Den slags problemer er næsten altid netværks relaterede....

Vil gætte på du har aktiveret 'boot fra netværk' funktionen i BIOS - Og da du ikke har en boot server i netværket må maskinen lave
time-out inden den kan gå videre i opstartsprocessen.

Alternativt er det ikke-forbundne netkort der står og søger efter en DHCP-server - Men det sker først i Windows, ikke i BIOS.

<mlr>

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 12-08-04 06:13

OK - tak for rådene

Medion havde (langt nede) på deres faq opskriften:Hiv strømkablet ud, hold
afbryderknappen inde i 15 sek, sæt strøm til igen - og vupti...

Aner ikke hvorfor - men nu fungerer opstarten korrekt...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-08-04 15:23

> [...]

>afbryderknappen inde i 15 sek, sæt strøm til igen - og vupti...
>
>Aner ikke hvorfor - men nu fungerer opstarten korrekt...

Hva opnår man med den procedure ?

Det kan vel næsten kun være nulstilling af BIOS / CMOS ?!

<mlr>