printer opfører sig underligt
Fra : Anita Rasmussen

Dato : 09-08-04 13:02

Davs

Jeg har en HP der af og til opfører sig mærkeligt. Lige pludselig begynder
den at printe en masse underlige tegn ud. Det er næsten umuligt at annullere
det.

Venlig hilsen

Anita

Fra : Anders Lund

Dato : 09-08-04 13:17

Anita Rasmussen wrote:

> Jeg har en HP der af og til opfører sig mærkeligt. Lige pludselig begynder
> den at printe en masse underlige tegn ud. Det er næsten umuligt at annullere
> det.

Hvilken printer? Hvilket styresystem? Hvordan er den tilsluttet? Hvilke
drivere? Er de opdateret?

Jeg mener at have læst om en virus, som spredte sig via netværket.
Skulle den støde ind i en netværks printer, kunne det ske at der blev
udskrevet underlige ting.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Anita Rasmussen

Dato : 10-08-04 08:39

--
Anita Osk Rasmussen
EFA-Syd Produktionshøjskolen
"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg mener at have læst om en virus, som spredte sig via netværket.
> Skulle den støde ind i en netværks printer, kunne det ske at der blev

Hej

Printeren er en HP DeskJet 970cxi, styresystem er xp pro. Der er tre
maskiner der deler den. Den er sat til en af maskinerne, hvor de andre så
har adgang via den.

Anita

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-08-04 16:08

"Anita Rasmussen" <anitaosk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har en HP der af og til opfører sig mærkeligt. Lige pludselig begynder
> den at printe en masse underlige tegn ud. Det er næsten umuligt at

Jeg har set det på flere hp.er uden at jeg ved hvorfor. Det kommer typisk på
en måde, så det ser ud som om, at den får et printjob, hvor den af en eller
anden grund oversætte det til noget kode i stedet for noget brugbart.
Sluk printeren og computeren, så du kan få renset printjobbet væk. Selv om
man får listen med kørende print jobs frem, er det min erfaring, at det er
næsten umuligt at stoppe disse jobs uden direkte at slukke.
Sker det tit, så afinstaller driveren og installer igen. Evt. en nyere
hentet fra hp

Kurt