SM-buscontroller?
Fra : Martin Sand.

Dato : 08-08-04 14:38

Hvad er en SM-buscontroller?
Jeg får en meddelelse hver gang jeg starter Windows XP om noget hardware der
ikke er installeret ordenligt "Ny hardware fundet - SM-buscontroller".
Når den automatiske install.guide køres, kan den ikke finde drivere og
derfor får jeg denne meddelelse hver gang jeg tænder min pc.

Nogen der kan hjælpe?

MVH Martin

Fra : Fynbo

Dato : 08-08-04 17:19

"Martin Sand." <feedback@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når den automatiske install.guide køres, kan den ikke finde drivere og
> derfor får jeg denne meddelelse hver gang jeg tænder min pc.

Hvilket bundkort/chipset drejer det sig om?

Fynbo

Fra : Martin Sand.

Dato : 08-08-04 19:36

"Fynbo" <Fynbo@t.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket bundkort/chipset drejer det sig om?

Asus P4P800 SE / Intel 865PE

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-04 19:43

> Asus P4P800 SE / Intel 865PE
>
> /Martin

I så fald kan du bruge denne utility, som går ind og fortæller styresystemet
hvordan de skal konfigureres i forhold til den aktuelle hardware:
http://kortlink.dk/8z4

(tak til laziter for det korte link )

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-04 17:31

> [...]
> Når den automatiske install.guide køres, kan den ikke finde drivere og
> derfor får jeg denne meddelelse hver gang jeg tænder min pc.

SM bus: System Management bus

Prøv at geninstallere drivere til dit bundkort.

Alternativt kan du prøve dette værktøj fra INtel:
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/filter_results.asp?strOSs=44&strTypes=DRV%2CARC&ProductID=816&OSFullName=Windows*+XP+Professional&submit=Go%2
1

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-04 17:41

"Allerupdata.dk" <per[]allerupdata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> SM bus: System Management bus
>
> Prøv at geninstallere drivere til dit bundkort.
>
> Alternativt kan du prøve dette værktøj fra INtel:

Hvis det er intel vel at mærke

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-08-04 18:57

"Allerupdata.dk" <per[]allerupdata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Brug www.kortlink.dk hvis du vil poste så lange links.
Dit link ser sådan ud efter en tur gennem kortlink.dk:
http://kortlink.dk/8z4

Mvh
Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-04 19:18

> Brug www.kortlink.dk hvis du vil poste så lange links.
> Dit link ser sådan ud efter en tur gennem kortlink.dk:
> http://kortlink.dk/8z4
>
> Mvh
> Benjamin

Smart

MVH Per A

Fra : Martin Sand.

Dato : 08-08-04 19:42

"Allerupdata.dk" <per[]allerupdata.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at geninstallere drivere til dit bundkort.

Drivere til bundkortet?? Der er ingen drivere til noget som helst, tror
jeg...
Det er et nyt Asus P4P800SE board med Intel 865 PE chipset, men jeg kan ikke
finde nogle drivere hverken på den medfølgende CD-ROM eller på www.intel.com
Kun Asus Probe diagnose værktøj og nogle lyd/LAN drivere...

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-04 19:53

> [...]
www.intel.com
> Kun Asus Probe diagnose værktøj og nogle lyd/LAN drivere...

Prøv her: http://kortlink.dk/8z6

MVH Per A

Fra : Martin Sand.

Dato : 08-08-04 20:01

"Allerupdata.dk" <per[]allerupdata.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv her: http://kortlink.dk/8z6

Nu tror jeg du er ude på at forvirre mig *hehe*
Begge dine links er til noget der hedder Intel Chipset Software Installation
Utility. Dette link er til version 5.0.2.1003 og i den anden tråd linker du
til v.6.0xx

Men jeg har nu prøvet den nyeste (v6.x) og der lader til at virke! Så tak
for hjælpen

MVH Martin

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-04 20:05

> [...]
> til v.6.0xx
>
> Men jeg har nu prøvet den nyeste (v6.x) og der lader til at virke! Så tak

Så var du ikke mere forvirret end det er sundt at være...
Selv tak...