IBM monitor / Lydkort
Fra : Søren

Dato : 08-08-04 12:38

Hej

Jeg har en monitor fra en Aptiva, som jeg gerne vil bruge på en anden pc.
Monitoren er udstyret med højtalere.
Aptivaen er forsynet med en bose Forstærker/Lydtkot.
Har nogen her i gruppen diagrammer eller lignende.

Jeg går ud fra at jeg er nød til at sætte forstærker ind mellem lydkort og
højtalere?

Monitor: MM55 2113
Lydkort: SB16 eller lignende

Søren

Fra : Anders Lund

Dato : 08-08-04 16:27

Søren wrote:

> Jeg har en monitor fra en Aptiva, som jeg gerne vil bruge på en anden pc.
> Monitoren er udstyret med højtalere.

Uha, en af de helt gamle 2142-S46 maskiner eller hvad de nu hedder? P2
266 Mhz, var dem jeg har rodet med i hvert fald. :)

> Jeg går ud fra at jeg er nød til at sætte forstærker ind mellem lydkort og
> højtalere?

Jeg må indrømme at det er lang tid siden at jeg har rodet med dem, men
jeg mener godt at man kan sætte lyden til andre lydkort, hvis man køber
en konverter. Dette skulle også give mulighed for at skrue op og ned for
lyden.

Eller også blander jeg nogle af de nyere maskiner ind i min hukommelse.

> Monitor: MM55 2113

Har det den ikke noget mere end bare 2113? 3 tal eller bogstaver.
Hvilken maskine type (XXXX-XXX) sad den til?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk