Hvad er en kortlæser?
Fra : Jørgen

Dato : 06-08-04 15:54

En Card-Reader har jeg set en skitse af. Hvad kan sådan en? Kan den læse mit
Dan/Visakort? Og hvad kan jeg bruge det til?
Mit megagamle kamera (5 år) lagrer billeder på "Flash Cards".
Nyere kameraer lagrer vist på en mindre type kort.
Min navigator har lagrede data på et SD-kort.

Kan de kort bearbejdes i en kortlæser?
Hvordan ser den ud? Anbringer man den i den ledige plads under
CD-ROM-drevene, eller er det en separat boks, der tilsluttes et USB-stik.

Hvis det er et stykke legetøj, jeg kan få glæde af, vil jeg da overveje
anskaffelse.
Hvor kan jeg læse om det? www.edbpriser.dk omtaler det tilsyneladende ikke.

Jørgen

Fra : Anders Lund

Dato : 06-08-04 17:14

Jørgen wrote:

> En Card-Reader har jeg set en skitse af. Hvad kan sådan en? Kan den læse mit
> Dan/Visakort? Og hvad kan jeg bruge det til?

Nej, nok ikke det man i dag tænker på, hvis det er til en computer.

> Mit megagamle kamera (5 år) lagrer billeder på "Flash Cards".
> Nyere kameraer lagrer vist på en mindre type kort.
> Min navigator har lagrede data på et SD-kort.
>
> Kan de kort bearbejdes i en kortlæser?

Bingo! Det er det man plejer at bruge dem til.

> Hvordan ser den ud? Anbringer man den i den ledige plads under
> CD-ROM-drevene, eller er det en separat boks, der tilsluttes et USB-stik.

Du kan få det med det ene og det andet. USB er det mest almindelige,
vist nok også for de interne modeller.

> Hvis det er et stykke legetøj, jeg kan få glæde af, vil jeg da overveje
> anskaffelse.

Det som er det fedeste efter min mening er nok hastigheden.

> Hvor kan jeg læse om det? www.edbpriser.dk omtaler det tilsyneladende ikke.

Så har du ikke kigget det rigtige sted:
http://edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?Parent=14&ID=215

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 06-08-04 17:54

Jørgen wrote:
> En Card-Reader har jeg set en skitse af. Hvad kan sådan en? Kan den
> læse mit Dan/Visakort? Og hvad kan jeg bruge det til?

Det kan den ikke. Der findes da sikkert en der kan, men du skal nok hyre
Charlie's Angels til at skaffe den.

> Mit megagamle kamera (5 år) lagrer billeder på "Flash Cards".
> Nyere kameraer lagrer vist på en mindre type kort.
> Min navigator har lagrede data på et SD-kort.

Den jeg har kan læse Flash kort og de andre helt flade kort.

> Kan de kort bearbejdes i en kortlæser?
> Hvordan ser den ud? Anbringer man den i den ledige plads under
> CD-ROM-drevene, eller er det en separat boks, der tilsluttes et
> USB-stik.

Min er seperat og meget lille. Lige til at putte i inderlommen.

> Hvis det er et stykke legetøj, jeg kan få glæde af, vil jeg da
> overveje anskaffelse.

Det smarte er at hvis du har en USB kortlæser til Flash kort, så skal du
ikke installere drivere til 120 digitalkameraer. Alle dine venner der
har digitalkamera kan bare tage deres flashkort med hjem til dig hvis du
skal have kopieret nogle billeder. Eller du kan tage kortlæseren med.
Den jeg har skal slet ikke bruge nogen driver under XP, den virker bare
når man sætter den til.
Jeg tror jeg gav 70 kroner for den eller deromkring:
http://electronics.reviewindex.com/reviews/B0000630TQ.html

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.