Tænker på at købe ....... - er det godt no~
Fra : MuLLe

Dato : 04-08-04 11:07

Hej NG.

Jeg har tænkt på at købe disse dele:

Bundkort: ABIT IC-7G MaxII Advance
Socket 478 / Intel 875P / 800 MHz / ATX

Processor: Pentium 4 - 3GHz / 8KB / 800MHz
Socket 478

RAM: Crucial 512 MB
512 MB DDR SDRAM / PC3200 / 400MHz / 2.5v / 5ns

Grafikkort: Abit R9600XT-VIO 2048 X 1536
ATI RADEON 9600 XT / AGP 8x
256 MB DDR SDRAM

Ville det være et godt køb, virker det sammen.
Er der noget jeg skal tænke på, såsom kabinet.
Er der noget af det, som i vil fraråde.

Håber meget på lidt hjælp her.
På forhånd mange tak.
MvH MuLLe

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 04-08-04 12:26

MuLLe skrev:
> Jeg har tænkt på at købe disse dele:
[SNIP P4 system]

Køb 2 RAM-klodser, så du kan køre dual channel.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Simon [2700]

Dato : 04-08-04 15:38

> Jeg har tænkt på at købe disse dele:
[snip snap snude]

Hej,

Køb 2 eller 4 ramklodser så du kan køre dual ddr - det er et absolut must!.

en anden evt. opgradering skulle være dit grafikkort til et radeon9800
pro/xt i hvert fald hvis du er hardcore gamer... og lidt tyder på det siden
du har valgt en XT udgave af et radeon kort...

uderover det så ser det fornuftigt ud.
mvh.Simon

Fra : MuLLe

Dato : 04-08-04 15:56

"Simon [2700] wrote in message > > Jeg har tænkt på at købe disse dele:
> Køb 2 eller 4 ramklodser så du kan køre dual ddr - det er et absolut
must!.
Det skal jeg også, men ikke i første omgang.
Og det er slet ikke noget kæresten skal vide *GG*

> [...]
siden
> du har valgt en XT udgave af et radeon kort...
Det var også mit første valg, men den er lidt for dyr.
Så jeg må nøjges, men 9600xt'en.

> uderover det så ser det fornuftigt ud.
Mange 1000 tak for svaret.

MvH MuLLe

Fra : Thomas VJ

Dato : 04-08-04 16:04

"MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Processor: Pentium 4 - 3GHz / 8KB / 800MHz
> Socket 478

Sørg for at få en Northwood CPU fremfor en Prescott.

mvh
Thomas

Fra : MuLLe

Dato : 04-08-04 17:10

"Thomas VJ" wrote >
> Sørg for at få en Northwood CPU fremfor en Prescott.
Okay tak for det.

MvH MuLLe

Fra : MuLLe

Dato : 04-08-04 18:26

"Thomas VJ" wrote
> Sørg for at få en Northwood CPU fremfor en Prescott.

Det er denne her:
Jeg kan sku' ikke finde ud af hvad den hedder.
Men det er en "in a box" kan den godt gå på det bundkort som jeg har valgt.

MvH MuLLe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-08-04 19:18

MuLLe wrote:

> Men det er en "in a box" kan den godt gå på det bundkort som jeg har
> valgt.

In-a-box betyder blot at der følger en køler med. Ofte får man en mere
støjfri maskine ved at købe en ikke-box udgave og så selv købe en god
køler.

Jesper G. Poulsen

Fra : MuLLe

Dato : 04-08-04 20:00

"Jesper G. Poulsen" wrote
> In-a-box betyder blot at der følger en køler med. Ofte får man en mere
> støjfri maskine ved at købe en ikke-box udgave og så selv købe en god
> køler.

tak for det.
Dvs. at det ikke har nogle betydning på hvilket bundkort man vælger?

MvH MuLLe

Fra : bb

Dato : 04-08-04 21:48

>In-a-box betyder blot at der følger en køler med. Ofte får man en mere
>støjfri maskine ved at købe en ikke-box udgave og så selv købe en god
>køler.

in a box køleren er nu ikke særlig slem.. men hvis man har et par
hundrede til overs..

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-08-04 00:04

bb wrote:

> in a box køleren er nu ikke særlig slem.. men hvis man har et par

Jeg har ingen personlige erfaringer med Intels kølere (jeg mindes kun
at have haft én Intel CPU i mit liv, nemlig en PII-400 - PPro'erne har
jeg kun halvpart i).

Men jeg er en ivrig læser af størstedelen af hardware-grupperne og
heraf kan jeg konkludere at de penge er ganske godt givet ud.

Jesper G. Poulsen