En sjov stik dåse, rj-45
Fra : MuLLe

Dato : 04-08-04 08:17

Hej NG.

Jeg har fået sådan en sjov dåse, med 4 stk huller .
1 i enden, og 3 i toppen.
Det ligner RJ-45 stik, men jeg ved det ikke.
Kan i sige mig om det er til et netværk, eller hvad det er til.
Og havd det skal bruges til, hvis i ved det.
Håber på at i kan hjælpe mig.

Jeg har lagt to billeder i dk.binaer, under samme navn.

MvH MuLLe

Fra : Anders Lund

Dato : 04-08-04 08:35

MuLLe wrote:

> [...]
> Kan i sige mig om det er til et netværk, eller hvad det er til.
> Og havd det skal bruges til, hvis i ved det.

Jeg har ikke set billederne, men jeg har før arbejdet med et
telefonsystem som også brugte RJ45 stik. Her var det kun 2 af lederne
man brugte i kablerne, hvilket betød at man rent faktisk kunne få 4
telefonlinier igennem et kabel. Til dette skulle man bruge en lille
"stikdåse" (som du kalder det), som man i den ene ende af kablet samlede
de (op til) 4 linier og i den anden ende splittede det ad igen.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 09:07

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "stikdåse" (som du kalder det), som man i den ene ende af kablet samlede
> de (op til) 4 linier og i den anden ende splittede det ad igen.

Det ligner meget sådan en...
Men sådan en er svær at bruge uden en tilsvarende i den anden ende til at
samle de tre linier til en.

Men eftersom der kun er tre stik, og disse dåser typisk laves med 4 stik,
gætter jeg mere på at det bare er til at tilslutte flere enheder på samme
linie.

At det er RJ-45 istedet for RJ-11 betyder ikke så meget.

Jeg ville ikke være bange for at tilslutte 2 telefoner for at finde ud af om
ikke de ringede samtidigt.

Rune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-08-04 00:11

Rune Friis Jørgensen wrote:

> Men sådan en er svær at bruge uden en tilsvarende i den anden ende
> til at samle de tre linier til en.

Hvad?

Det er en ISDN-splitter. Den svarer til 3 separate udtag på en S-bus.

> At det er RJ-45 istedet for RJ-11 betyder ikke så meget.

ISDN anvender ikke RJ11. En S-bus er 8-leder.

> Jeg ville ikke være bange for at tilslutte 2 telefoner for at finde
> ud af om ikke de ringede samtidigt.

To ISDN-telefoner sat op med samme nummer vil ringe samtidigt, såfremt
de blev tilsluttet via æsken.

Jesper G. Poulsen

Fra : Hans

Dato : 04-08-04 09:57

MuLLe wrote:
> [...]
> Og havd det skal bruges til, hvis i ved det.
> Håber på at i kan hjælpe mig.
>
> Jeg har lagt to billeder i dk.binaer, under samme navn.

ISDN splitter.

Hans

Fra : MuLLe

Dato : 04-08-04 10:25

"Hans" wrote
> ISDN splitter.

Okay tak for det.
Kan den på nogen måde, bruges til pc'eren.

MvH MuLLe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-08-04 17:45

MuLLe wrote:

> Kan den på nogen måde, bruges til pc'eren.

Ja, men kun hvis du har ISDN

Jesper G. Poulsen

Fra : MuLLe

Dato : 04-08-04 18:12

"Jesper G. Poulsen" wrote
> Ja, men kun hvis du har ISDN
Nå okay, men det har jeg ikke.

Tak for'et

MvH MuLLe

Fra : KsNa

Dato : 04-08-04 12:00

"MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og havd det skal bruges til, hvis i ved det.
> Håber på at i kan hjælpe mig.
>
> Jeg har lagt to billeder i dk.binaer, under samme navn.

Det er en ISDN 3stikfordeler med indbygget 2x100ohm modstande.

Mvh.
Kim