edbpriser i udlandet?
Fra : - ZULU -

Dato : 03-08-04 13:27

Måske ikke rigtig NG, men kender nogen noget tilsvarende til edbpriser i EU
og i USA?

--
Thanks

Zulu

To send an email, please take off your HAT before using this address:
frodkirhat@hotmail.com

Fra : JK

Dato : 03-08-04 14:04

On Tue, 3 Aug 2004 14:26:54 +0200, " - ZULU -" <z@z.z> wrote:

>Måske ikke rigtig NG, men kender nogen noget tilsvarende til edbpriser i EU
>og i USA?

Man kan spekulere lidt i moms (25%) eller VAT(17% i UK, eller tax i
USA (8-9%), samt hvordan man evt. vil snyde (for USA kommer der jo
oveni told + moms, for UK er situationen bedre: ingen told og kun
VAT).

Men ellers tror jeg ikke, at der er den store forskel. Vi har
naturligvis medie-afgiften på cd og dvd skiver, der er forholdsmæssigt
værre end bilregistreringsafgiften.

http://www.jes-computer.de/index.php?language=en&MWbusiness=f4c116b539abe50b3e55da439577b7d1

er en tysk netshop.
For Tyskland skal du betale MehrWertSteur, men ingen dansk moms.

mvh

John

Fra : LVL

Dato : 03-08-04 14:08

hvis med edbpriser du mener netsiden edbpriser.dk findes der denne side:

http://www.pricewatch.com/

"JK" <(please reply to group, email invalid) junk@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:br2vg0p2lg044iatteh3bv619vf7e3ssfa@4ax.com...

Fra : Erik

Dato : 03-08-04 18:15

- ZULU - wrote:
> Måske ikke rigtig NG, men kender nogen noget tilsvarende til edbpriser i EU
> og i USA?

Her er et par tyske:
http://www.hardwareschotte.de/
http://www.guenstiger.de/

--
Erik

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 03-08-04 18:34

On Tue, 03 Aug 2004 19:15:21 +0200 Erik wrote:

> Her er et par tyske:
> http://www.hardwareschotte.de/
> http://www.guenstiger.de/

Da jeg skulle have et kabinet i Tyskland, da man ikke kunne få det
herhjemme brugte jeg:

http://www.geizhals.at/deutschland/

Det er dog de færreste webshops i Tyskland, der tager mod kreditkort fra
udlandet.

--
41 6E 64 65 72 73

Fra : Martin Johansson

Dato : 03-08-04 20:14

" - ZULU -" <z@z.z> skrev i en meddelelse
> Måske ikke rigtig NG, men kender nogen noget tilsvarende til edbpriser i
EU
> og i USA?

Her er lige et link til en fin biks i tyskland.

http://www.pc-cooling.de

De har kølere og alskens tilbehør til lave priser. (Thermalright er
eksempelvis meget billigere end her i DK)
Der tages imod visa og fragten svarer ca. til dansk fragt. (kan dog ikke
lige huske prisen for større pakker)
Derudover leverer de hurtigt, til tider endda meget hurtigt.
Fik en pakke 26 timer efter bestillingen, og det kunne have været endnu
hurtigere hvis det ikke var for aftenomdelingen.

Fra : Lars M

Dato : 03-08-04 21:40

" - ZULU -" <z@z.z> skrev i en meddelelse
> Måske ikke rigtig NG, men kender nogen noget tilsvarende til edbpriser i
EU
> og i USA?

Jeg har handlet et par gange hos www.computeruniverse.net i Tyskland. Den
ene gang for nogen år siden, hvor jeg ville have et bestemt webcam. Den
anden gang for nylig, hvor jeg kunne spare lidt på en Canon i865 printer
(som vist også var udsolgt i DK).
Servicen var fin, men priserne ser generelt ud til at være som her hjemme.
Anden gang jeg handlede der, var der dog et problem med at få dem til at ta'
mit kreditkort. Jeg skulle faxe ned til dem for at bekræfte. Lidt bøvlet.

mvh
Lars
www.netm.dk
Download lego movies from: www.netm.dk/legofilm.php