Et hav af mus
Fra : Henning Lund

Dato : 02-08-04 18:13

Min søn vil købe en optisk mus med ledning, inde på edbpriser.dk er der
et hav af disse små væsener, så det er ikke let at finde ud af hvilken
man skal købe. Er der nogen her i gruppen der har erfaring med en af
musene, han spiller en del på maskinen, så det har vel også noget med
musen at gøre?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-08-04 18:27

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> man skal købe. Er der nogen her i gruppen der har erfaring med en af
> musene, han spiller en del på maskinen, så det har vel også noget med

Hvis det skal være med ledning, må det være en Logitech MX510 der er et hit.
Og så har Logitech god support og garanti i 5 år hvis der sker noget.

Fra : malfoy_96

Dato : 02-08-04 18:32

> [...]
> man skal købe. Er der nogen her i gruppen der har erfaring med en af
> musene, han spiller en del på maskinen, så det har vel også noget med

Er selv i gang med at skifte min mus ud da jeg også gerne vil have en optisk
med hale. Jeg har købt en Logitech MX510 som skulle være utrolig præcis i
spil. ( Modtager den først i morgen øv ) Du kan se lidt om den her.

Det kunne da være en mulighed for et fremtidigt køb. Jeg tror i hvert fald
ikke jeg kommer til at fortryde

Mvh
Malfoy

Fra : Henning Lund

Dato : 02-08-04 18:46

malfoy_96 skrev:

Takker til jer begge for svaret, det ser ud til i er ret enige, så jeg
prøver at vise hvalpen musen.

Fra : Henning Lund

Dato : 02-08-04 18:48

Hvalpen spørger hva de to sideknapper er til?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-08-04 18:53

> Hvalpen spørger hva de to sideknapper er til?

Frem og tibage på fx websider. Men i softwaren kan det stilles til hvad man
vil have dem til. men som standart er det til frem og tilbage. jeg benytter
dem i hvertfald tit når jeg surfer.

Fra : Anders Lund

Dato : 02-08-04 22:46

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> vil have dem til. men som standart er det til frem og tilbage. jeg benytter

Lige en tilføjelse. Dette kan også udnyttes i spil - i sær i 3D-shooters
som Half-life (Counter-strike).

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Søren Nielsen

Dato : 03-08-04 14:25

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> hvad man vil have dem til. men som standart er det til frem og
> tilbage. jeg benytter dem i hvertfald tit når jeg surfer.

Det vil jeg godt skrive under på. Min Logitech-mus har også sådan en knap og
det er en virkelig dejlig feature.

Søren

Fra : Anders F

Dato : 04-08-04 15:56

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gb@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message

> Det vil jeg godt skrive under på. Min Logitech-mus har også sådan en knap
og
> det er en virkelig dejlig feature.

Samme gælder Microsoft Explorer (som jeg bruger/ er glad for) mfl...

Mvh.
Anders

Fra : Vega

Dato : 02-08-04 19:23

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvalpen spørger hva de to sideknapper er til?

Jeg har en MX700, hvor jeg benytter en af sideknapper til dobbeltklik, synes
det er rart, istedet for at skulle trykke to gange.

Mvh. Vega.

Fra : Henning Lund

Dato : 02-08-04 20:18

Vega skrev:

> Jeg har en MX700, hvor jeg benytter en af sideknapper til
> dobbeltklik, synes det er rart, istedet for at skulle trykke to gange.

Okaj så ved vi det. Jeg har 2 knapper i alt på min, og det er rigeligt
at holde styr på

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-08-04 20:48

Hvis hvalpen skulle få lyst til noget bedre, er ovenstående et godt bud. Har
samme høje opløsning som 510, men er altså haleløs med de fordele og ulemper
det nu har. Ulempen er batterier - men det er ingen ulempe alligevel da der
følger lader med, så den står i sin dock, når den ikke bruges.
Det er en mus, som jeg selv synes er utrolig præcis og i spilgruppen har jeg
set den blive rost til skyerne. Da jeg kun spiller meget lidt kan jeg kun
sige, at jeg ikke har bemærket problemer med den.

Kurt

Fra : Henning Lund

Dato : 02-08-04 21:21

Kurt B. Andersen skrev:

> Hvis hvalpen skulle få lyst til noget bedre, er ovenstående et godt
> bud.

Hvalpen udtaler at pengepungen passer til den anden, så det regner jeg
med at er hans valg

Fra : preben nielsen

Dato : 03-08-04 06:05

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
alligevel da der
> følger lader med, så den står i sin dock, når den ikke bruges.

Ulempen med batterier er faktisk mere den højere vægt. Til hurtige
FPS spil skal musen gerne veje så lidt som muligt - ikke pga.
friktion men pga. inerti.

MX500 all the way ! Med et Black Icemat underlæg selvfølgelig.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Simon [2700]

Dato : 04-08-04 08:39

Jeg kan som alternativ anbefale en microsoft intelli mouse explorer 3, den
er også ganske udemærket og med 2 knapper på siden (det skal hvalpen have
hvis det er FirstPersonShooter han spiller, det kan han ligeså godt bare
lære :) har et par stykker til de forskellige maskiner herhjemme og de
funger fint. Skal man komme med noget negativt om dem har jeg oplevet at
midterknappen (hjulet) ikke kan trykkes ned mere på den ene... den er nok
blevet mishandlet for meget.... (reload knap i spil for mig)...

held og lykke med det.

mvh.SImon

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 04-08-04 17:11

Henning Lund wrote:

> [...]
> man skal købe. Er der nogen her i gruppen der har erfaring med en af
> musene, han spiller en del på maskinen, så det har vel også noget med

Helt klart MX510 OG en FuncSurface måtte, er mere glidende end Icemat.

Mvh. Erik.

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-08-04 18:21

Erik B. H@nsen wrote:
> Helt klart MX510 OG en FuncSurface måtte, er mere glidende end Icemat.

Er der nogen der har prøvet at gå fra en Microsoft Intellimouse Explorer 3.0
og over til en Logitech MX 510 Performance Optical Mouse? Er det de 284,-
(+forsendelse) værd? Skal måske tilføje at jeg i øjeblikket bruger en
Everglide Giganta musemåtte, men overvejer at prøve en Icemat eller
FuncSurface i stedet. Men spørgsmålet går mest på musen Og rigtige
gamere er kun til mus med hale