Hvordan fungerer en farvelaser?
Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-08-04 10:15

Hej alle

Har fået en HP 2550, som er den mindste farvelaser de har.

Jeg kender princippet i en alm. laser, men hvordan fungerer det i en
farvelaser med 4 forskellige farver?

I denne specifikke printer er der en form for karrusel hvori de 4
forskellige toner-kassetter placeres, og der er en "imaging drum" der sidder
foran karrusellen. Den er der kun 1 af.

Det tager ret præcist 4 gange så lang tid at skrive farve som at skrive
sorthvid, men papiret kører kun igennem en gang, så det er ikke fordi den
tager papiret forbi tromlen 4 gange.

Er der nogen der kender princippet?

Venlig Hilsen
Martin Kristensen

Fra : JK

Dato : 02-08-04 10:47

On Mon, 2 Aug 2004 11:14:59 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

Man kan konkretisere: hvordan fungerer en farve-laserprinter ?

mvh

John

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-08-04 10:52

> Er der nogen der kender princippet?

Kan ses på: http://computer.howstuffworks.com/laser-printer11.htm

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : JSM

Dato : 02-08-04 10:54

> [...]
>
> Det tager ret præcist 4 gange så lang tid at skrive farve som at skrive
> sorthvid, men papiret kører kun igennem en gang, så det er ikke fordi den

princippet er det samme som for en s/h laser. Se mere på
http://computer.howstuffworks.com/laser-printer11.htm .

mvh
Jesper

Fra : Pophaar

Dato : 02-08-04 11:27

HP 2550 kører papiret gennem én gang for hver farve, såkaldt four-pass.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-08-04 11:35

"Pophaar" <luchter@liam.dz> wrote in message
> HP 2550 kører papiret gennem én gang for hver farve, såkaldt four-pass.

Er du sikker? Det lyder ikke sådan, og det virker ikke som om der er dele
til at få papiret rundt.
Det lyder som om de fire farver bliver lagt på den fælles tromle en ad
gangen og papiret derefter kører forbi.