asus p4c800 problem
Fra : stigdk

Dato : 31-07-04 21:53

i et par måneder har jeg haft det problem at min pc pludselig genstartede af
sig selv.
jeg havde mistanke om det kunne være grafikkortet og for en uge siden satte
jeg et radeon x800 pro i pc en men det hjalp intet.
idag skiftede jeg så prosessoren fra en 2.4 til en 3.0 men nu vil pc slet
ikke starte op. ikke en gang en fejl bip lyd , men der er strøm på blæserne,
cd rom drev .

jeg har forsøgt disse ting:

tjekket om alle ledninger sad ordentligt.
prøvet at sætte den gamle prosessor i igen .
hive stik enkeltvtvis ud til div drev og genstarte.

intet af dette hjalp.

min pc :

asus p4c800 bundkort
p4 3 ghz cpu
radeon x800 pro fra club 3d

jeg tror det er bundkortet der er røget .
hvad mener i ???

stig

Fra : Froggy

Dato : 31-07-04 22:14

stigdk wrote:
> i et par måneder har jeg haft det problem at min pc pludselig
> genstartede af sig selv.

Det kan ha' været en virus - i stil med denne:
http://vil.nai.com/vil/content/v_99657.htm

> [klip]
>
> jeg tror det er bundkortet der er røget .
> hvad mener i ???

- et eller andet har du jo nok ødelagt ...
Surt show - specielt, hvis problemet bare var en virus af ovennævnte
rype.

--
Froggy
Det er bedre at være en optimist, der tager fejl,

Fra : Jacob

Dato : 31-07-04 22:43

"stigdk" <sdk@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> p4 3 ghz cpu
> radeon x800 pro fra club 3d
>
> jeg tror det er bundkortet der er røget .

Havde selv samme problem med mit motherboard p4c800 deluxe. Den bootede på
de mest mærkelige tidspunkter men fejlen var driveren til skærmkortet, et
ATI Saphire 9700PRO 128. Testede diverse driver (orginale) og det er få
maskinen kunne rulle med uden den bootede spontansk. Det skal tilføes at det
er vel 3 mdr siden jeg har haft problemmerne.

Jacob

Fra : Ken

Dato : 31-07-04 22:47

On Sat, 31 Jul 2004 22:53:12 +0200, "stigdk" <sdk@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> p4 3 ghz cpu
> radeon x800 pro fra club 3d
>
> jeg tror det er bundkortet der er røget .

Svag PSU.

Fra : stigdk

Dato : 31-07-04 23:02

min psu er 360 watt til can 800 kr og den kørte fint med 2.4 ghz processor

stig

Fra : stigdk

Dato : 01-08-04 00:36

jeg har lige testet at pc bibber når ram er fjernet og at cpu bliver varm
(så den får vel strøm)

stig