RAM-moduler
Fra : ole olsen

Dato : 31-07-04 17:13

Hej NG
Jeg har plads til endnu en RAM-blok (der sidder 128MB i) og vil anskaffe
endnu 128MB, men jeg ved ikke hvilken type (EDO, DDR etc.) jeg skal
anskaffe.
Den der sidder i maskinen er mærket: Oem 128 MB PC133 20-104413 og T68A3
01A1.

Fra : Morten Clausen

Dato : 31-07-04 18:13

"ole olsen" <nesloelo@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anskaffe.
> Den der sidder i maskinen er mærket: Oem 128 MB PC133 20-104413 og T68A3

Det hedder pc-133 168pin RAM. Det koster ca. 300kr for 128mb pc 133RAM. Du
kan få 256mb ddr-ram (som er noget hurtigere) for samme pris, så et nyt
bundkort/opgradering kunne også gøre det, men det koster jo alt sammen

Mvh Morten

Fra : Leony

Dato : 31-07-04 19:31

"Morten Clausen" <immamail-removespam-@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:410bd30f$0$295$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> [...]
> 133RAM. Du kan få 256mb ddr-ram (som er noget hurtigere) for samme
> pris, så et nyt bundkort/opgradering kunne også gøre det, men det

Med et nyt bundkort følger som regel også kravet om en processor,
sikkert en ny PSU, nyt grafikkort.

Det vil være langt billigere for ole at kigge i
news:dk.marked.privat.edb.intern hvor 128 MB SD-RAM handles omkring 100
kr.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Morten Clausen

Dato : 31-07-04 18:16

Du kan få det for 250kr. http://bj-trading.dk/dk/info.asp?varenr=RAM-128-19
.. Nogle bundkort kan dog køre sd-ram eller dd-ram, så hvis du kender
bundkort-typen kan du være 'heldig' at du kan sætte ddr i. Ellers er 250 nok
det billigste, da sd-ram pc-133 efterhånden ikke produceres mere.

Mvh Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-08-04 10:41

Morten Clausen wrote:

> kan dog køre sd-ram eller dd-ram, så hvis du kender bundkort-typen

Øhhh?

DDR-RAM er også SD-RAM.

Jesper G. Poulsen

Fra : Morten Clausen

Dato : 01-08-04 15:32

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev beruset i en
meddelelse news:xn0dli0poucw8s000@dtext.news.tele.dk...

> Øhhh?
>
> DDR-RAM er også SD-RAM.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Nu skriver man normalt sd-ram v. single og ddr-ram hvis det er 2xsd-ram;
næsten i alle butikker lige fra bjtrading til computercity, så det der øhh,
ved jeg ikke hvad betyder? Jeg har vel lov at hjælpe manden uden at
begreberne skal forvikles yderligere.

Mvh Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-08-04 16:04

Morten Clausen wrote:

> Nu skriver man normalt sd-ram v. single og ddr-ram hvis det er

Men det er bare ikke korrekt. Det korrekte er SDR SD-RAM og DDR SD-RAM.

> så det der øhh, ved jeg ikke hvad betyder? Jeg har vel lov at hjælpe
> manden uden at begreberne skal forvikles yderligere.

Jo, men så burde du anvende de korrekte betegnelser.

Jesper G. Poulsen

Fra : ole olsen

Dato : 01-08-04 20:51

Tak kære venner - nu er jeg blevet meget klogere.