Hvor blev harddisken af?
Fra : no@name.com

Dato : 28-07-04 19:34

Håber på en venlig sjæl med et godt råd.

Fik en virus - Trojan.
Bestemte mig for at formatere og starte forfra.

Format C: gik fint - 80 GB renset.

Efter at have lavet en format C: skulle jeg blot
installere min Windows XPHome Edition.

Men nu melder systemet at den ikke kan finde harddisken.

Hvad er der gået galt?
Hvordan retter jeg det ?

Please hjælp......

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 28-07-04 20:15

no@name.com wrote:
> Håber på en venlig sjæl med et godt råd.
>
> Fik en virus - Trojan.
> Bestemte mig for at formatere og starte forfra.

Såp burde den da være væk...

> [...]
>
> Efter at have lavet en format C: skulle jeg blot
> installere min Windows XPHome Edition.
>
> Men nu melder systemet at den ikke kan finde harddisken.

Well, hvis vi skal hjælpe kunne det måske være rart at vide lidt om
hvilken disk det var, hvilket bundkort, kører du raid osv.
Og er det i bios du ikke kan finde den, eller er det windows som brokker
sig under installationen?

/Bjarke

Fra : no@name.com

Dato : 28-07-04 23:32

On Wed, 28 Jul 2004 21:14:39 +0200, Bjarke Ravn-Jonsen
<holddet@gruppen.invalid> wrote:

> [...]
>hvilken disk det var, hvilket bundkort, kører du raid osv.
>Og er det i bios du ikke kan finde den, eller er det windows som brokker

Hej Bjarke.

Ved desværre ikke hvilket bundkort det er og om den kører raid.
Men det er windows som i starten af installationen meddeler, at den
ikke kan finde en harddisk.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 28-07-04 23:29

no@name.com wrote:

> Hej Bjarke.
>
> Ved desværre ikke hvilket bundkort det er og om den kører raid.
> Men det er windows som i starten af installationen meddeler, at den
> ikke kan finde en harddisk.

Ok... Men det ville være rart at høre om BIOS kunne finde den. Hvis den
findes fint der, vil mit næste gæt være, at det er en SCSI/SATA disk
eller lign, som kræver en driver for at windows kan finde den.
I så tilfælde skal du have en floppydisk med en sådan klar, og trykke
F8(bliver helt i tvivl om det er F-noget andet???) under starten af
installationen -det står også kort i bunden af skærmen.
Men igen kan det jo også ske, at disken slet ikke optræder i den alm
BIOS hvis det netop er en SCSI eller SATA disk :)
Det ville være en del nemmere hvis du kunne åben og kigge lidt på disk
og bundkort, ret svært når man skal gætte det hele :)

/Bjarke

Fra : no@name.com

Dato : 29-07-04 00:42

On Thu, 29 Jul 2004 00:29:10 +0200, Bjarke Ravn-Jonsen
> [...]

>Det ville være en del nemmere hvis du kunne åben og kigge lidt på disk
>og bundkort, ret svært når man skal gætte det hele :)

Hej Bjarke

Har lige prøvet BIOS'en.

Der er en funktion som hedder autodetect - men den finder sgu' ikke
harddisken - så det er nok der problemet ligger.

Vil det bedste så ikke være, at finde ud af hvilket bundkort som er
stoppet i maskinen - gå på producentens hjemmeside og downloade sidste
nye BIOS-update???

Fra : Johnny

Dato : 29-07-04 01:02

> Har lige prøvet BIOS'en.
>

> Vil det bedste så ikke være, at finde ud af hvilket bundkort som er
> stoppet i maskinen - gå på producentens hjemmeside og downloade sidste
> nye BIOS-update???

Det hjælper ikke at opdatere bios. Den har jo virket tidligere.
Men prøv at se dine ledninger efter, om de evt. er løse. Der skal ikke meget
til.

Johnny