Støj i PC
Fra : Allan K

Dato : 23-07-04 20:40

Hjælp jeg har lige pludselig fået et mystisk problem i min PC'er, en ældre
300MhZ maskine, win-ME og et soundblaster 16 lydkort.

Jeg kan kun få noget støj frem, nærmest "hvid Støj" når jeg afspiller MP3-
og andre lydfiler, windows systemlyde og også ved afspilning af CD'er

Kun når jeg bruger mikrofonen går lyden rent i gennem

Nogen som har en idé om hvad det kan være.

Gerne Direkte svar til

xxxxxxxxxxxallan@9qxxxxxxxxxx.dk

fjern xérne

Fra : Thomas Hansen

Dato : 23-07-04 21:38

On Fri, 23 Jul 2004 21:40:18 +0200, Allan K <allan@9q.dk> wrote:

> [...]
> Kun når jeg bruger mikrofonen går lyden rent i gennem
> Nogen som har en idé om hvad det kan være.
Det lyder til at kortet er ved at være "slidt op". Smid det ud, og hvis du
ønsker at forsætte med samme konfiguration kan du jo lave et opslag i
dk.marked.edb.intern . Jeg er ret sikker på at du kan få et "nyt" SB16
uden det koster andet end portoen.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-07-04 11:58

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> wrote in message news:<opsblx99nquxvtjp@sprinter>

> Det lyder til at kortet er ved at være "slidt op". Smid det ud, og hvis du

Vrøvl!

Check driverne igennem, som foreslået andetsteds i tråden. Det er et
ofte tilbagevendende problem, når man søger tilbage i gruppen.

--
Mvh.
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-07-04 18:20

On 24 Jul 2004 03:58:19 -0700, Jesper G. Poulsen <groups@sol.dk> wrote:

> "Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> wrote in message

> Vrøvl!
His dig lige lidt ned.

> Check driverne igennem, som foreslået andetsteds i tråden. Det er et
> ofte tilbagevendende problem, når man søger tilbage i gruppen.
Det er også et tilbage vendende problem at hardware ikke virker mere. Især
med hardware med så mange år på bagen

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-07-04 13:18

Thomas Hansen wrote:

> Det er også et tilbage vendende problem at hardware ikke virker mere.

Ja, hardware der har det hårdt. Lydkort er ikke i den kategori.

Og det virker til dels - ergo er det ikke lytter der er defekte og
fejlen er en software-fejl.

Jesper G. Poulsen

Fra : Snuden

Dato : 24-07-04 00:37

> [...]

>Kun når jeg bruger mikrofonen går lyden rent i gennem
>
>Nogen som har en idé om hvad det kan være.

Lyder som en korrupt driver. Har du prøvet at geninstallere driveren?
Evt. opdatere til seneste verison?

>Gerne Direkte svar til
>
>xxxxxxxxxxxallan@9qxxxxxxxxxx.dk

Nixen bixen. Du spørger her, og du får svar her.
--
Snuden

Fra : Allan K

Dato : 24-07-04 08:57

OKI - jeg spøreger her

Har prøver at lave en clean nyinstallering af windows Me - men misluyden er
der stadig, så det er åbenbart et hardware problem - prøver lige med et
andet lydkort.

ellers tak for hjælpen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-07-04 19:42

"Allan K" <allan@9q.dk> wrote in message news:<41027808$0$275$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>

> Har prøver at lave en clean nyinstallering af windows Me - men misluyden er
> der stadig, så det er åbenbart et hardware problem - prøver lige med et

Har du prøvet med en anden driver?

--
Mvh.
Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-04 08:22

Allan K skriver:

> Har prøver at lave en clean nyinstallering af windows Me - men misluyden er
> der stadig, så det er åbenbart et hardware problem - prøver lige med et
> andet lydkort.

Prøv at flyt det til et andet slot i mainboardet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe