Udskiftning af mus.
Fra : malfoy_96

Dato : 22-07-04 19:57

Hej NG.

Vil gerne have udskiftet min mus, men jeg er usikker på hvad der vil være de
bedste køb. Har i øjeblikket en Logitech Cordless MouseMan Optical og vil
gerne have en anden optisk mus, men med hale Er der nogen derude der har
nogle gode råd. Den skal bruges til lidt alsidigt brug såsom lidt FPS,
meget RTS, meget RPG og en del netsurf og en evt. kombination med en icemat.
eller andet. På forhånd tak.

Mvh
malfoy

Fra : Jacob Ask

Dato : 23-07-04 08:11

> [...]
> nogle gode råd. Den skal bruges til lidt alsidigt brug såsom lidt FPS,
> meget RTS, meget RPG og en del netsurf og en evt. kombination med en

Jeg bruger selv en Logitech MX700 som jeg er yderst tilfreds med, den virker
meget præcis og reagerer hurtigt. Hvis du vil have hale på, så ville jeg
helt klart kigge lidt nærmere på MX500 og MX510. Specielt MX510 skulle være
rigtig lækker og meget præcis.

Tomshardware havde for et kort stykke tid en artikkel omkring logitechmus:
http://www.tomshardware.com/consumer/20040709/index.html

venlig hilsen
Jacob Ask

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-07-04 22:38

malfoy_96 wrote:

> Vil gerne have udskiftet min mus, men jeg er usikker på hvad der vil
> være de bedste køb.

Er det ikke ligegyldigt, hvad vi mener her i gruppen? Rotten skal jo passe
i din pote og ikke min. Så puds skoene og gå ud i butikker og holde mus i
hånden.

mvh
Henning

Fra : malfoy_96

Dato : 23-07-04 23:19

> Er det ikke ligegyldigt, hvad vi mener her i gruppen? Rotten skal jo passe
> i din pote og ikke min. Så puds skoene og gå ud i butikker og holde mus i
> hånden.

Kan da godt være, at det er din holdning, men jeg mener da bare, at folk må
da have nogle erfaringer med hvad for mus der er gode til forskellige behov
og så kan det jo egentligt være lige meget hvor mange mus man prøver at
holde nede i butikken hvis den ikke opfylder ens behov derhjemme. Derfor
spørger jeg om folks råd.

malfoy

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-07-04 06:55

"malfoy_96" <malfoy_96@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> og så kan det jo egentligt være lige meget hvor mange mus man prøver at
> holde nede i butikken hvis den ikke opfylder ens behov derhjemme. Derfor

Hej Malfoy
Nu er det jo sådan at jeg ikke kender dine behov og du ikke kender mine, så
det Henning skrev passer da stadig. Jeg spiller så at sige aldrig men gør en
masse i regneark og word så min trådløse og hjulløse fra Aldi til 179 kr. er
alt godt til mig da den passer lige til min hånd hvoimod hvis du skal spille
sikkert ikke synes den er god så igen ud og prø en mase mus pil nogle ud der
passer dig, spørg om nogle kender dem og om de kan opfylde de behov du har.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-07-04 19:52

"malfoy_96" <malfoy_96@hotmail.com> wrote in message news:<41018ee5$0$239$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>

> Kan da godt være, at det er din holdning, men jeg mener da bare, at folk må
> da have nogle erfaringer med hvad for mus der er gode til forskellige behov

Erfaringer kan ikke kompensere for ergonomi. Hvis musen ikke passer
til din hånd er alt andet ligegyldigt.

En mus med forkert ergonomi vil give svære muskelspændinger i arme og
ryg. Derfor: hold en masse mus i hånden og find den der passer bedst
til dig.

Jesper G. Poulsen

Fra : malfoy_96

Dato : 24-07-04 20:17

Derfor er der vel stadig væk ikke noget galt i, at spørge om andres
erfaringer om hvad de synes er godt og for dem giver den bedste oplevelse
f.eks. i spil. Så er der efterfølgende for mig noget at begynde med. Et køb
af en kæmpe kluntet rotte for at få den bedste ergonomi for at måske miste
præcision i spil vil for mig være et dårligt køb.

malfoy