NorthQ 4001 Strømforsyning - støj
Fra : csm

Dato : 22-07-04 08:29

Jeg har ovenstående, den 'larmer' (suser) en del. Faktisk er den ikke mere
støjsvag end den standard psu'er som sad i min bamus kabinet.

Min grafikkort blæser er på 12db og min cpu blæser er på 20 db - men
NorthQ'en
larmer mere end dem - skulle den ikke være på 17 db som der står på kassen ?
er
der flere hastigheder på den ?

Fra : Leony

Dato : 22-07-04 11:41

"csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> skrev i en meddelelse

> Min grafikkort blæser er på 12db og min cpu blæser er på 20 db - men
> NorthQ'en
> larmer mere end dem - skulle den ikke være på 17 db som der står på
> kassen ? er der flere hastigheder på den ?

"Fan Speed Control Function Inside"
"Noise : 12 - 17db noise level."
http://www.northq.com/products/powersupply/nq4001.html

Det tyder på at den er temperaturstyret.
Måske er din sensor i stykker.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : csm

Dato : 22-07-04 11:58

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> "Fan Speed Control Function Inside"
> "Noise : 12 - 17db noise level."
> http://www.northq.com/products/powersupply/nq4001.html
>
> Det tyder på at den er temperaturstyret.
> Måske er din sensor i stykker.

det må den være ! ved du evt. hvordan jeg kan checke det ?
hvis jeg tager siderne af skulle den gå ned i hastighed eller hva ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-07-04 17:14

"csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> wrote in message news:<40ff9db7$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

> det må den være ! ved du evt. hvordan jeg kan checke det ?

Du kan prøve at varme indsugningsluften op med en hårtørrer og evt.
køle luften af med kuldespray - andet kan du ikke gøre uden at
garantien ryger.

> hvis jeg tager siderne af skulle den gå ned i hastighed eller hva ?

Siderne af hvad?

Hvis du åbner PSU'en giver det knas med reklamationsretten. Indlevér
den som en RMA-sag, hvis du er i tvivl om støjsvagheden...

Jesper G. Poulsen

Fra : csm

Dato : 23-07-04 08:36

"Jesper G. Poulsen" <groups@sol.dk> wrote in message
> [...]
>
> Du kan prøve at varme indsugningsluften op med en hårtørrer og evt.
> køle luften af med kuldespray - andet kan du ikke gøre uden at

hov ! mener siderne af kabinetet. tror jeg lige prøver hårtørre tricket
og ser om den
vil larme lidt mere - ellers bliver det en rep. sag.

tak for hjælpen.