Ny Pc, max 7000 spir
Fra : Jacob Bøwig

Dato : 19-07-04 14:24

Da jeg står og skal have en ny pc, tænkte jeg at jeg lige ville spørge jer
til råds her i nyhedsgruppen - der med garanti mange her der er mere med på
noderne end jeg er c'',

Som antydet i Subject'ed, har jeg 7000 spir at gøre godt med +/- et par
hundrede...
Om det bliver en AMD eller Intel, interesserer mig ikke, dog har jeg på
fornemmelsen at AMD er bedre Pris/Ydelses mæssigt, men jeg kan jo tage
fejl...

Følgende ting er minimumskrav til den nye 'puter:

Cpu: 3GhZ Pentium, eller tilsvarende AMD
Ram: 1024 MB, helst pc3200
Harddisk(e): 120 GB, 8 mb cache (evt Raid?)
Grafikkort: Her skal jeg ikke bruge noget, da jeg har et 9800 pro liggende
klar
Skærm: Her ligger jeg også inde med en der stadig er fin
Mortherboard: AGP 8x, 3 DDRRam slots, og Usb 2.0

Btw, så bor jeg nær Kbh, og jeg vil gerne selv hente computeren, så helst
ikke en Jysk forhandler...
På forhånd tak for hjælpen c'',

Mvh Jacob

Fra : Leony

Dato : 19-07-04 16:21

"Jacob Bøwig" <jbowig@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Cpu: 3GhZ Pentium, eller tilsvarende AMD

3 GHz P4 eller Barton 3000+.
Amd giver klart den bedste pris/ydelse.

> Ram: 1024 MB, helst pc3200

Corsair, Samsung eller Kingston.
Lidt afhængig af om du er OC'er.

> Harddisk(e): 120 GB, 8 mb cache (evt Raid?)

Seagate.

> Mortherboard: AGP 8x, 3 DDRRam slots, og Usb 2.0

Abit ville være mit valg lige i øjeblikket:
NFS-7 ver 2.0 (socket a).
IC7 serien (socket 478).

Priserne kan du sikkert selv finde hos din favoritpusher.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-07-04 16:29

> Abit ville være mit valg lige i øjeblikket:
> NFS-7 ver 2.0 (socket a).
> IC7 serien (socket 478).

Der er jo også AN7 (socket A) som er en "storebror" til NF7-S rev. 2.0
Et ganske fornuftigt valg der kan det samme som NF7-S + lidt til.

Mvh
Benjamin

Fra : Simon [2700]

Dato : 19-07-04 16:36

Kan du samle selv ?
P4 3Ghz ~2000kr
Abit IC7-Max3 bundkort ~1400kr
RAM PC3200 2x512mb ~2x900kr
FDD ~200kr
HDD, ville selv vælge en seagate 120gb 7200.7 8mb cache ~700kr
Kabinet noget med en 300+W koster 300 kr og opefter..

ialt ~6400kr.

skal du udvidde for lidt ekstra ville jeg hvis ikke du akut står og skal
bruge diskplads, købe ram klodser. Men igen
det kommer an på hvad dyret skal bruges til, vælger du RAID skal du muligvis
vælge nogle andre diske, ved ikke om det gælder for 7200.7 men hørte noge om
nogle andre Barracuda 5 diske, kan ikke huske hvad det var, men der var
vidst 2 typer eller noget.

hvis du vil købe en samlet uden grafikkort må du nok ned og snakke med dem,
tag ind på falkoner alle hvis alligevel bor i kbh, der kan du danne dig et
overblik over pris mv.. jeg har tit selv købt dele i Føniks Computer, og
Multimedia World..

Håber du kan bruge det.

mvh.Simon