udma 5 --> udma 6
Fra : csm

Dato : 19-07-04 08:15

Hmmmm... en mærkelige sag
som faktisk har slettet ( resettet ) min 200 gb harddisk.

mit system : Asrock K7s8x , XP med sp1, (sekundær) 200gb hardisk maxtor
(udma2), min primærer disk maxtor80 gb kører udma 6

Jeg har for at ændre udma tilstand fra 2 til 6 skiftet ide kablet så det nu
også er blå i den ene ende (samme type som sidder i mit primærer ide slot)
men min 200gb hardisk kører nu 'kun' udma 5 - disken understøtter udma 6

Nu har den kørt ok et par dage , men så forleden kunne jeg ikke komme i
kontakt med den , i enhedshåndteringen var der ingen røde lamper der lyste ,
men under mine ide drev skrev den at min MAXTOR disk nu hed MAYTAR + div
cifre .. hmmm....

Efter div. genstart kom jeg i kontakt med den igen , og nu var den
"nulstillet" - min partioner var væk ... øv !

i loggen står - Driveren detekterede en controllerfejl på disk 1 ..... ???
er det bundkort , kabel eller disk der menes ?

Jeg har nu lavet div. partioner igen, men den står stadig til udma 5 (ved
godt at fra udma 5 til ikke betyder alverden, men nu VIL jeg få det til at
virke!) - hvis jeg sletter driveren i enhedshåndtering og genstarter - så
står den til udma 6 FINT ! men efter endnu en genstart er den udma 5 ,
HVORFOR ?

Jeg har ingen fejl fundet på disken vha. scandisk.

SUK ! - hvad er det for noget pis ....?

hvad har jeg glemt at undersøge og hvad kan jeg gøre ?

hilsen en som heldigvis ikke havde nået at ligge vigtige filer på sin nye
disk.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-07-04 18:56

"csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> wrote in message news:<40fb74fa$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

> hvad har jeg glemt at undersøge og hvad kan jeg gøre ?

Det lyder som noget der giver bedre bonus i dk.edb.hardware.drev

--
Mvh.
Jesper G. Poulsen