Onboard lydkort og soundblaster live
Fra : Jakob Møllerhøj

Dato : 17-07-04 09:16

Hej nyhedsgruppe

Jeg har et soundblaster live 1024 lydkort og et onboard ac'97 standard
lydkort på mit msi et-eller-andet bundkort. Jeg kunne meget meget meget
godt tænke mig hvis begge kort kunne fungere samtidigt under windows xp.
Problemet er, at onboard lydkortet disabler sig selv, hvis live
lydkortet sidder i maskinen. Er det muligt at overkomme dette problem,
og i så fald hvordan? Jeg har på fornemmelsen, at det er noget med noget
irq osv., men hvordan man lige løser problemet hurtigst og nemmest, ved
jeg ikke. Grunden, til at jeg gerne vil have lyd på begge kort, er, at
jeg godt kunne tænke mig både at have lyd på mit anlæg i den anden ende
af stuen og mine hovedtelefoner uden at skulle skifte kabler. Håber I
kan og vil hjælpe mig.

Jakob

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-07-04 10:37

Jakob Møllerhøj <klabock@spammenothotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> jeg godt kunne tænke mig både at have lyd på mit anlæg i den anden ende
> af stuen og mine hovedtelefoner uden at skulle skifte kabler. Håber I

Ville det ikke være nemmere med en splitter, for ikke i alle afspillere kan
du vælge hvilket lydkort som skal bruges til afspilning af lyd, det skal du
så selv ind og ændre hvér gang, og så bliver det jo besværlig alligevel.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mig

Dato : 17-07-04 11:31

> [...]
du
> så selv ind og ændre hvér gang, og så bliver det jo besværlig alligevel.

Ja det er nemmere...en splitter med 1 lille han jackstik og 2 tilsvarende
hun udgange....så kan du sætte dine headphones i den ene udgang og forbinde
stereoanlægget i den anden...du skal dog lige have et kabel der går fra
lille han jackstik til 2 phono hanstik for at sætte stereoanlægget til...

Fra : Jakob Møllerhøj

Dato : 17-07-04 17:10

Mig wrote:
> [...]
> stereoanlægget i den anden...du skal dog lige have et kabel der går fra
> lille han jackstik til 2 phono hanstik for at sætte stereoanlægget til...

Hmmm... Jo, jeg tror jeg prøver en splitter - tak for tippet :)

Jakob

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-07-04 00:35

Jakob Møllerhøj wrote:
> [...]
> på mit anlæg i den anden ende af stuen og mine hovedtelefoner uden at
> skulle skifte kabler. Håber I kan og vil hjælpe mig.

Åbn live kortets mixer og aktiver 4.1 speaker mode. Sæt hovedtelefonerne
i baghøjttalerudgangen og stereoanlægget lader du bare side i
front-udgangen. Godt til musik, ikke så godt til spil der tror du har
4.1 speaker setup! Med mindre dit anlæg står bag dig - så sætter du
selvfølgelig anlægget i baghøjttaler-udgangen

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.