Hjælp! "delayed write failed" ved USB 2.0 ~
Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 16-07-04 20:05

Dette nødråb er krydspostet i 3 NG'er.

Hjælp please....!

Jeg er på nippet til at tage min pc, brænde den og kaste resterne i havnen.

Jeg har lige formatteret og geninstalleret XP pro med service pack 1, da
maskinen var blevet ustabil og gik ned af underlige årsager engang imellem.

Før jeg formatterede og geninstallerede, havde jeg samme ovenstående problem
med mine USB HD'er. Når jeg prøver at skrive til dem, så kommer
fejlmeldingen "delayed write failed"... blah blah blah... Jeg kan nogle
gange godt overføre fra en intern ide HD til en USB, dog går det også ofte
galt og maskinen fryser fast, men hvis jeg prøver at rippe noget fra
DVD-drevet til en USB HD, så gar det helt galt.

Efter at have rådført mig med den online hjælp der var at få fra Microsoft
har jeg fået at vide at jeg skal tjekke at IDE kablerne er i orden og sidder
korrekt. Jo tak, på en USB HD???

Jeg har ikke USB 2.0 onboard på bundkortet, så jeg har købt et Q-Tec USB 2.0
pci kort med 4 indgange i. Ved geninstalleringen kunne XP selv finde drivere
til kortet og det ser ud til at virke i enhedshåndteringen.

De to HD'er der bøvler er dels en Maxtor 200GB af deres originale USB 2.0
HD'er (den der store blå en). Den anden har jeg selv lavet med et USB 2.0
kabinet og en Maxtor 200 GB ide HD.
Jeg har en bærbar hvor de to HD'er virker perfekt så det er jo ikke dem.

Hjælp mig somebody... Det er sygt at have to USB HD'ere som jeg i realiteten
ikke kan bruge til ret meget. Hvad skal jeg gøre for at løse problemet? Er
det USB pci-kortet måske?

Anders Hyltoft

Fjern "REMOVE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke.

Fra : sls

Dato : 16-07-04 20:16

"Anders B. Hyltoft" <anders1@REMOVEhyltoft.dk> skrev i en meddelelse
> Dette nødråb er krydspostet i 3 NG'er.
>
> Hjælp please....!

Har selv samme problem, med en USB boks, men problemet er der kun på nogle
bundkort.
Jeg har et ældre Asus P4S8X, som var et af de første med USB 2.0, og der er
problemer.
På mit Asus P4PE er der ikke problemer.
Du kunne jo prøve dine bokse på en nyere PC hvis du har mulighed for det.
Eller skifte til firevire, det spiller bare
Kunne også være at et andet PCI usb kort ville hjælpe?

Mvh Sid

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 16-07-04 20:37

"sls" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message

> [...]
> Eller skifte til firevire, det spiller bare
> Kunne også være at et andet PCI usb kort ville hjælpe?

som jeg skriver så virker begge USB HD'ere på min bærbare, så jeg regner
også med at problemet er ved enten PCI krotet eller værre endnu bundkortet.

Fra : sls

Dato : 16-07-04 21:15

> som jeg skriver så virker begge USB HD'ere på min bærbare, så jeg regner
> også med at problemet er ved enten PCI krotet eller værre endnu
bundkortet.

Havde ikke lige set det med den bærbare, men hvis du ikke har USB 2.0 på dit
Mb, så er det vel også på tide det bliver udskiftet

mvh Sid

Fra : J.K.Arning

Dato : 16-07-04 21:21

Anders B. Hyltoft wrote:

> som jeg skriver så virker begge USB HD'ere på min bærbare, så jeg
> regner også med at problemet er ved enten PCI krotet eller værre
> endnu bundkortet.

Din bærbare er langsommede end den stationære .. HD er langsommere
Bus er langsommere .. det betyder at data overføres langsommere og USB
diskene kan nå at modtage og skrive data. Din stationære er hurtigere både
hvad Bus og HD angår så data overføres hurtigere og nu kan USB diskene
eller portene i længden ikke længere følge med .. på et eller andet
tidspunkt
kommer den fejl du oplever.

Hvad der så er skyld i at USB diskene eller portene ikke kan følge med
er et rigtigt godt spørgsmål. Jeg sad selv forleden og skulle fylde små 40GB
data over på en 80GB 2.5" USB disk og prøvede fra 3 forskellige stationære
Intel 3 GHz maskiner med 8hundredeetellerandet chipset og overførslen
fejlede konstant.

Derefter prøvede jeg fra en 600 MHz maskine på Mini ATX bundkort.
Overførslen tog en hel del længere .. men gæt hvad .. ingen fejl ingen
nedbrud.

Regards

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 16-07-04 21:33

"J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> wrote in message
> Anders B. Hyltoft wrote:

SNIP

> Derefter prøvede jeg fra en 600 MHz maskine på Mini ATX bundkort.
> Overførslen tog en hel del længere .. men gæt hvad .. ingen fejl ingen
> nedbrud.

jamen, damn... skal man bare leve med det så? Det kan da ikke passe.

Det underlige er bare at umiddelbart efter XP pro geninstallationen kunne
jeg bruge begge USB hd'ere og overføre ca 40 GB imellem de to USB HD'ere
uden problemer. Men der er selvfølgelig heller ikke en hurtigere kilde end
USB til at starte med.

Lige pt. kan jeg slet ikke få maskinen til at "se" min ene USB HD.
"Something's rotten in my PC"