soundblaser live value
Fra : Søren

Dato : 16-07-04 15:18

Hej NG...

Jeg kan bare ikke få installeret en driver til dette lydkort !! kan det
ikke køre på XP, eller gør jeg noget galt ?
Synes også at det er svært at finde en driver på nettet..

Mvh Søren

Fra : Mads

Dato : 16-07-04 16:16

On Fri, 16 Jul 2004 16:18:16 +0200, "Søren" <varde@mail-online.dk>
wrote:

>Hej NG...
>
>Jeg kan bare ikke få installeret en driver til dette lydkort !! kan det
>ikke køre på XP, eller gør jeg noget galt ?
>Synes også at det er svært at finde en driver på nettet..

Soundblaster Live Value virker fint med XP.
Den sidste nye driver finder du hos Creative.
http://uk.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp

mvh Mads

Fra : Søren

Dato : 16-07-04 16:54

Hej..

Den har jeg prøvet, men den siger at jeg mangler driveren ???

Søren

Fra : Mads

Dato : 17-07-04 00:48

On Fri, 16 Jul 2004 17:54:08 +0200, "Søren" <varde@mail-online.dk>
wrote:

>Hej..
>
>Den har jeg prøvet, men den siger at jeg mangler driveren ???

Ikke forstået. Hvis du skal bruge en XP driver, så
download den fra den side jeg linkede til tidligere.
Find SB Live Value, vælg XP og hent så filen :
Sound Blaster Live! - LiveDrvUni-Pack English 10/03/2003
Den fylder ca. 23 MB. Kør så denne EXE fil.

mvh Mads

Fra : Søren

Dato : 17-07-04 14:41

OK.. det har jeg også gjort, men det er som om at jeg ikke kan får en driver
installeret til kortet.. det kan da ikke passe at det er så svær ?

Mvh Søren

Fra : Mads

Dato : 17-07-04 16:38

On Sat, 17 Jul 2004 15:41:29 +0200, "Søren" <varde@mail-online.dk>
wrote:

>OK.. det har jeg også gjort, men det er som om at jeg ikke kan får en driver
>installeret til kortet.. det kan da ikke passe at det er så svær ?

Nej, det burde da bestemt ikke være så svært.

Hvad sker der når du kører den EXE fil ?

mvh Mads

Fra : Søren

Dato : 18-07-04 05:52

> Nej, det burde da bestemt ikke være så svært.
>
> Hvad sker der når du kører den EXE fil ?
>
> mvh Mads

Så kører den en installation.... men som sagt jeg kan ikke opdaterer
driveren og få kortet til at bruge den..

Mvh Søren

Fra : Mads

Dato : 18-07-04 09:14

On Sun, 18 Jul 2004 06:51:52 +0200, "Søren" <varde@mail-online.dk>
wrote:

>Så kører den en installation.... men som sagt jeg kan ikke opdaterer
>driveren og få kortet til at bruge den..

Prøv lige at tjek i Enhedshåndteringen om der skulle
være et gult udråbstegn ved lydkortet. I så fald fjerner
du den enhed fra listen, så Windows kan få lov at
finde den igen. Det hjælper somme tider.

Forresten, du har vel ikke onboard lyd på bundkortet ?
For det kunne også være det der driller hvis det
ikke er slået fra i BIOS

Ellers er jeg udgået for ideer. Jeg har selv et SB Live Value
kort og min XP installerede selv driverne og brugte endda
de standard drivere der ligger på XP CD'en. Mystisk.

mvh Mads

Fra : Søren

Dato : 18-07-04 10:05

Hej..

Jo jeg har onboard lydkort... hvordan slår man det fra ?

Mvh Søren

Fra : Søren

Dato : 18-07-04 10:13

Nu har jeg fundet ud af det... jeg skulle bare slå det fra i bios...

Tak for hjælpen....

Mvh Søren

Fra : Mads

Dato : 18-07-04 12:29

On Sun, 18 Jul 2004 11:13:29 +0200, "Søren" <varde@mail-online.dk>
wrote:

>Nu har jeg fundet ud af det... jeg skulle bare slå det fra i bios...
>
>Tak for hjælpen....

Velbekomme.

Beklager at det tog så lang tid før jeg kom
i tanke om at der kunne være onboard
lyd på maskinen.

mvh Mads

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-07-04 00:36

Mads wrote:

> Velbekomme.
>
> Beklager at det tog så lang tid før jeg kom
> i tanke om at der kunne være onboard
> lyd på maskinen.

LOL

ja, det var du sgu længe om