Hjælp til fejlfinding - cdfs.sys er beskad~
Fra : Moster

Dato : 12-07-04 19:24

Jeg har fået en fejlmedelse om at filen cdfs.sys er beskadiget, hvilket
medfører at systemet hverken kan se eller læse cdromdrevet. Startdisketterne
afhjælper heller ikke problemet, idet de genstarter computeren når de når
til diskette 5, så det er nærmest umulig at geninstallere windows (xp pro)
Er der nogen der har nogle løsningsforslag.

Ole

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-07-04 20:30

Moster wrote:
> [...]
> computeren når de når til diskette 5, så det er nærmest umulig at
> geninstallere windows (xp pro) Er der nogen der har nogle

Jeg kan sende dig en kopi af min. Jeg kører med en fuldt opdateret dansk
WinXP Pro. Filen cdfs.sys fylder 59.648 bytes og ligger i biblioteket
C:\Windows\system32\drivers.

Fra : Moster

Dato : 13-07-04 19:16

"Per Nielsen" wrote:
> Jeg kan sende dig en kopi af min. Jeg kører med en fuldt opdateret dansk

Per, tak for tilbudet, og vejledningen. Nu kan jeg nok finde den på en af
mine andre computer, er det nok og kopierer den ind i window\system32\driver
mappen?

Ole

Fra : Per Nielsen

Dato : 13-07-04 20:40

Moster wrote:
> Per, tak for tilbudet, og vejledningen. Nu kan jeg nok finde den på
> en af mine andre computer, er det nok og kopierer den ind i
> window\system32\driver mappen?

Nu er jeg ikke nogen Windows-techie, men det skulle jeg da umiddelbart tro.
Om det derefter er nødvendigt at genstarte maskinen ved jeg heller ikke
lige, men det finder du jo hurtigt ud af