Kan man ikke købe direkt fra USA
Fra : Bjarne B. Jørgensen

Dato : 11-07-04 22:40

Er det ikke muligt at købe MAC G5, direkt fra USA, da $ er ned i 6,00, så
vil det jo værer ca ½ pris, end her i Danmark. ???

--
bbj

Fra : Anders Lund

Dato : 11-07-04 23:03

Bjarne B. Jørgensen wrote:
> Er det ikke muligt at købe MAC G5, direkt fra USA, da $ er ned i 6,00, så
> vil det jo værer ca ½ pris, end her i Danmark. ???

Så må du jo bare håbe på at du ikke skal til at betale moms. Det bliver
billigere, men ikke så meget.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-07-04 22:46

On Sun, 11 Jul 2004 23:39:55 +0200, Bjarne B. Jørgensen
<bjarnebo@webspeed.dk> wrote:

>Er det ikke muligt at købe MAC G5, direkt fra USA, da $ er ned i 6,00, så
>vil det jo værer ca ½ pris, end her i Danmark. ???

Det kan du da godt, men du skal betale dansk moms og told og afgift

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 11-07-04 23:11

"Bjarne B. Jørgensen" skrev:
> Er det ikke muligt at købe MAC G5, direkt
> fra USA, da $ er ned i 6,00, så vil det jo
> værer ca ½ pris, end her i Danmark. ???

Jo, sagtens.

Ting som dog skal checkes er:

I USA kører de 120V, men MAC'en kan formentlig køre med alle spændinger fra
100V-250V. Men check det.

Du får brug for et dansk keyboard, men det kan vel fås herhjemme i løssalg.

Der er næppe nogen garanti eller reklamationsret på den herhjemme, så
eventuelle reparationer de første 2 år er for egen regning (i forhold til
hvis den var købt herhjemme).

Jeg ved ikke om der er forskelle på et US MAC-OS, og et Dansk/Europærisk
MAC-OS. Men det ved de sikkert i news:dk.edb.mac

Mht. prisen, så slipper du ikke for at betale told og dansk moms, når den
ankommer til landet. Læg derfor en 30-35% oveni den pris du har i hovedet
allerede nu, så du ikke bliver overrasket når den kommer.

--
Mvh, Lars

Seneste nyt om KiSS DP-558: www.recordere.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 12-07-04 06:09

Lars Ladingkaer wrote:

> I USA kører de 120V

110V

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 12-07-04 12:42

"N_B_DK" skrev:
> 110V

Det hedder 110-120V, ligesom det herhjemme hedder 220-240V.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-07-04 13:47

Lars Ladingkaer wrote:

> Det hedder 110-120V, ligesom det herhjemme hedder 220-240V.

Nej det hedder 110V, med en tolorance, ligesom herhjemme, med 230V

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Thomas Hansen

Dato : 11-07-04 06:27

<bjarnebo@webspeed.dk> wrote:

> Er det ikke muligt at købe MAC G5, direkt fra USA, da $ er ned i 6,00, så
> vil det jo værer ca ½ pris, end her i Danmark. ???

Hej

Jeg har prøvet at købe hardware direkte fra usa. Og det kan imo ikke
betale sig.
Der er allerede blevet ridset en del af ulemperne op. Jeg købte et
grafikkort som var meget billigt. Ca. halv pris lige som i dit tilfælde.
Men det endte med at blive næsten lige så dyrt som hvis jeg havde købt det
i en butik har i landet.
Der er ikke told på computer hardware kun moms. Men du skal betale moms af
det fulde beløb OGSÅ porto. Det er et total latterligt system, men sådan
er det bare. Hvis du vælger en billig forsendelses form skal du også regne
med lang ventetid før du har varen. Og hvis du vil have hurtig airmail
koster det kassen. Jeg valgte den billigeste forsendesles form. Som igølge
US-postal service tog 10-15 dage. Men jeg måtte vente næsten 2 måneder før
jeg havde mit grafikkort. Jeg havde faktisk afskrevet kortet da den
endeligt kom frem.
Jeg køber ikke noget i USA igen med mindre at jeg kan få det et andet
sted. Der er i hvertfald meget få penge at spare på det.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Henrik Dissing

Dato : 12-07-04 09:54

On Sun, 11 Jul 2004 07:27:24 +0200, Thomas Hansen wrote:

>Men du skal betale moms af
>det fulde beløb OGSÅ porto. Det er et total latterligt system, men sådan
>er det bare.

Det er da kun naturligt. Når du køber i en dansk butik betaler du jo også
moms af slutprisen som bl.a. indeholder fragtomkostninger fra udlandet til
Danmark.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 12-07-04 06:57

Et regne eksempel.

pris: 10.000,-
fragt:1.000,-
Told 10%: 1.100,- (eksempel kan være højere)
US told 5%: 550,- (eksempel kan være højere)
-------------------
Totalt: 12.550,-
--------------------
Moms 25%: 3135,-
--------------------
Pris i DK 15.685,-

Bemærk tolden er for vareværdi+fragt.
og pr. 1/3-2004 er der indført speciel ekstra told på varer fra USA.

Så med mindre man får et røverkøb tror jeg ikke det kan betale sige, tingene
løber hurtigt op, og man får hverken garanti som i DK eller dansk tastatur.

Toldsatser varierer meget efter varetype og oprindelsesland.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-07-04 21:36

"Kasper Ladingkær" <ladingkaer@sletdettetdcadsl.dk> wrote in

> og pr. 1/3-2004 er der indført speciel ekstra told på varer fra USA.

Ikke på alle, men på nogen varer.

Se eventuelt told og skats side:

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=137524&vID=200341&i=4&acti
on=close#i137524