Hjælp til SATA HD
Fra : Mig

Dato : 06-07-04 17:00

Hejsa.

Da jeg er kommet til lidt penge overvejer jeg at købe en SATA HD.
Men har lige nogen ? før jeg køber:

1.Jeg har selv en Barracuda 7200.7 120 gb ATA100 som jeg er tilfreds med.
Hvor meget ydelse får jeg med SATA istedet for??

2. Er det bøvlet at få den til at køre SATA?? Kan man bare sætte den til og
Enable den i bios (Abit NF7-S Rev.2) og så formattere den/installere Win XP
??

3.Har kigget lidt på denne http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37703
som passer til min pengepung.
Men hvad siger I andre ??

pft ....

Fra : SonnyBoy

Dato : 06-07-04 19:27

On Tue, 6 Jul 2004 17:59:52 +0200, "Mig" <123@123.dk> wrote:

>1.Jeg har selv en Barracuda 7200.7 120 gb ATA100 som jeg er tilfreds med.
>Hvor meget ydelse får jeg med SATA istedet for??

Du vil næppe mærke forskel større forskel - Ganske vist er selve SATA
interfacet hurtigere end IDE, men indvendigt er det samme plader,
læsehoveder og rotationshastighed.

<mlr>

Fra : Jakob M

Dato : 06-07-04 20:06

> 1.Jeg har selv en Barracuda 7200.7 120 gb ATA100 som jeg er tilfreds
> med. Hvor meget ydelse får jeg med SATA istedet for??

Den samme.

> 2. Er det bøvlet at få den til at køre SATA?? Kan man bare sætte den
> til og Enable den i bios (Abit NF7-S Rev.2) og så formattere
> den/installere Win XP ??

Ja, det er så nemt. Har selv samme bundkort.

> 3.Har kigget lidt på denne
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37703 som passer til min
> pengepung.
> Men hvad siger I andre ??

Ydelsen skulle være god, men den er ikke stille. Skal det være støjsvagt er
Samsung et godt bud.
http://www.silentpcreview.com/article29-page1.html

Mvh
Jakob