?: sidefil forbrug
Fra : _pkc_

Dato : 06-07-04 16:11

Et spørgsmål fra en IKKE computer mand

Jeg har en ældre 1200 mhz amd comp. med 384 mb ram - den hænger af og til.

Når jeg ser under joblisten viser den et sidefil forbrug på 250 mb

Jeg har problemer med at den tit fryser og så lidt efter kan jeg arbejde
videre -

Har det noget gøre med sidefil forbrug ?

Hvordan retter jeg det så den ikke bruger så meget til "sidefil" hvis det
kan løse problemet ?

Tak for info

pkc

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-07-04 17:40

_pkc_ wrote:

> Har det noget gøre med sidefil forbrug ?

Nej, det tyder på noget "snavs"

Check for virus og spyware.

FUT:dk.edb.sikkerhed.virus hvor svar herpå bringes.

Jesper G. Poulsen

Fra : Egil Solberg

Dato : 06-07-04 19:34

_pkc_ wrote:
> Et spørgsmål fra en IKKE computer mand
>
> Jeg har en ældre 1200 mhz amd comp. med 384 mb ram - den hænger af og
> til.
>
> Når jeg ser under joblisten viser den et sidefil forbrug på 250 mb

Det er meget almindelig. Bemærk at selv om Windows har allokeret 250Mb
sidefil, er det ikke sikkert det hele benyttes.
Det er ikke sådan at forstå at man har "250Mb for lidt RAM". Ser du på
"commit charge", er det et godt tal for RAM-behov. Er commit charge
regelmæssig over det tal for fysisk installeret RAM, kan du tjene på at
installere mere. Det er gerne også sådan at jo mere RAM man installerer, jo
større bliver sidefilen, men det skal man bare ignorere. Tro ikke på diverse
fif og fiduser folk kommer med i den anledning. Nogle foreslår faktisk at
man opretter en RAMdisk i hukommelsen og lægger sidefilen på den, om man har
voldsomme mængder RAM. Dette er fuldstendig fejlslået logik.

> Har det noget gøre med sidefil forbrug ?

Nej, som JGP skriver.

> Hvordan retter jeg det så den ikke bruger så meget til "sidefil" hvis
> det kan løse problemet ?

Lad Windows håndtere selv.

Fra : _pkc_

Dato : 07-07-04 15:44

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-07-04 16:13

På ejendommeligvis fremsatte _pkc_ følgende påstand:

> [...]
> Når jeg ser under joblisten viser den et sidefil forbrug på 250 mb
> Jeg har problemer med at den tit fryser og så lidt efter kan jeg

Det er næppe din sidefil, det handler om. Der er enten noget malware
eller noget hardvare/driver, som ikke er tilpasset ordentligt.

Eksempelvis her jeg et Sony cdrom drev som giver præcis samme
symtomer. Drevet er nyt og symtomerne er de samme i flere maskiner.

Claus