/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Hvad er bedst at bruge af netkort ?
Fra : Søren Skovgaard


Dato : 05-07-04 20:41

Hej alle !

Er der nogle, som har et bud på, hvad der bedst at bruge af netkort - mit
onboard netkort (SIS 900 Fast Ethernet Adapter), eller skulle jeg investere
i et 3Com 905C kort (eller bedre), som så skulle sidde i et PCI slot. Jeg
spørger, fordi jeg forsøger at optimere mit system mht netværk - men jeg har
hørt, at det er bedst at bruge sit onboard netkort, idet det skulle tage
mindre ressourcer i PC'en, men er det rigtigt ?

På forhånd tak

Mvh Søren



 
 
Jesper G. Poulsen (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 05-07-04 20:51

Søren Skovgaard wrote:

> Er der nogle, som har et bud på, hvad der bedst at bruge af netkort -
> mit onboard netkort (SIS 900 Fast Ethernet Adapter), eller skulle jeg
> investere i et 3Com 905C kort (eller bedre), som så skulle sidde i et

Brug et 3Com eller Intel, hvis netværket er vigtigt.

> netværk - men jeg har hørt, at det er bedst at bruge sit onboard
> netkort, idet det skulle tage mindre ressourcer i PC'en, men er det
> rigtigt ?

Nej, det er ikke rigtigt. De fleste onboard netkort performer elendigt,
ligesom de fleste onboard lydkort.

Men mere om det i dk.edb.netværk, der er den rette gruppe


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Søren Skovgaard (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Søren Skovgaard


Dato : 05-07-04 21:06

Hej Jesper !

Tusind tak for dit svar - men jeg vil da også lige prøve i dk.edb.netvaerk


mvh Søren

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message
news:xn0dkf3a1jwltc005@dtext.news.tele.dk...
> Søren Skovgaard wrote:
>
> > Er der nogle, som har et bud på, hvad der bedst at bruge af netkort -
> > mit onboard netkort (SIS 900 Fast Ethernet Adapter), eller skulle jeg
> > investere i et 3Com 905C kort (eller bedre), som så skulle sidde i et
>
> Brug et 3Com eller Intel, hvis netværket er vigtigt.
>
> > netværk - men jeg har hørt, at det er bedst at bruge sit onboard
> > netkort, idet det skulle tage mindre ressourcer i PC'en, men er det
> > rigtigt ?
>
> Nej, det er ikke rigtigt. De fleste onboard netkort performer elendigt,
> ligesom de fleste onboard lydkort.
>
> Men mere om det i dk.edb.netværk, der er den rette gruppe
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen



Nic (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 06-07-04 06:20

> Nej, det er ikke rigtigt. De fleste onboard netkort performer elendigt,
> ligesom de fleste onboard lydkort.

Generalisering sucks.

Desuden er mange onboard idag intel osv...




Jesper G. Poulsen (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-07-04 07:05

Nic wrote:

> > Nej, det er ikke rigtigt. De fleste onboard netkort performer
> > elendigt, ligesom de fleste onboard lydkort.
> Generalisering sucks.

Hvilken del af "de fleste" forstod du ikke?

> Desuden er mange onboard idag intel osv...

Der er faktisk færre end for få år siden.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Flare (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Flare


Dato : 05-07-04 21:43

> Er der nogle, som har et bud på, hvad der bedst at bruge af netkort - mit
> onboard netkort (SIS 900 Fast Ethernet Adapter), eller skulle jeg
investere
> i et 3Com 905C kort (eller bedre), som så skulle sidde i et PCI slot.

Overvej et gigabit netkort...

Anders



Nic (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 06-07-04 06:21

> Overvej et gigabit netkort...

Tjae, han kan nok ikke udnytte det, men ja, merprisen kan være marginal



Jesper G. Poulsen (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-07-04 07:10

Nic wrote:

> > Overvej et gigabit netkort...
> Tjae, han kan nok ikke udnytte det, men ja, merprisen kan være
> marginal

Gigabit er skudt over målet, hvis resten af hardwaren ikke er
dimensioneret til det.

EOD i denne gruppe.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Nic (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 06-07-04 08:32

> > Tjae, han kan nok ikke udnytte det, men ja, merprisen kan være
> > marginal
>
> Gigabit er skudt over målet, hvis resten af hardwaren ikke er
> dimensioneret til det.

Er det ikke det jeg skrev ;)



Jesper G. Poulsen (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-07-04 08:46

Nic wrote:

> > > Tjae, han kan nok ikke udnytte det, men ja, merprisen kan være
> > dimensioneret til det.
> Er det ikke det jeg skrev ;)

Ikke som jeg læser det. Rent netværksmæssigt kan han sikkert ikke
udnytte det, men internt i PC'en kan han heller ikke hvis PC'en
(hardwaren) ikke er dimensioneret til det.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Nic (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 06-07-04 09:36

> > Er det ikke det jeg skrev ;)
>
> Ikke som jeg læser det. Rent netværksmæssigt kan han sikkert ikke
> udnytte det, men internt i PC'en kan han heller ikke hvis PC'en
> (hardwaren) ikke er dimensioneret til det.

Du modsiger dig selv. Han Kan ikke udnytte det netværksmæssigt når maskinen
ikke kan levere varen jo.

/Nic
MCSE & CCNA



Jesper G. Poulsen (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-07-04 11:30

Nic wrote:

> Du modsiger dig selv. Han Kan ikke udnytte det netværksmæssigt når

Nej, det gør jeg ikke. Jeg supplerer blot din udtalelse.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Nic (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 06-07-04 14:06

> > Du modsiger dig selv. Han Kan ikke udnytte det netværksmæssigt når
>
> Nej, det gør jeg ikke. Jeg supplerer blot din udtalelse.

Mer ordkløveri fra din side ;)



Jesper G. Poulsen (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-07-04 15:10

Nic wrote:

> Mer ordkløveri fra din side ;)

Supplement eller uddybning... Ikke ordkløveri. Ordkløveri er noget
andet.

FUT:dk.kultur.sprog


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Esben (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 06-07-04 19:06

"Søren Skovgaard" <ssk@slet_privat.dk> skrev i en meddelelse
news:40e9aebd$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej alle !
>
> Er der nogle, som har et bud på, hvad der bedst at bruge af netkort - mit
> onboard netkort (SIS 900 Fast Ethernet Adapter), eller skulle jeg
investere
> i et 3Com 905C kort (eller bedre), som så skulle sidde i et PCI slot. Jeg
> spørger, fordi jeg forsøger at optimere mit system mht netværk - men jeg
har
> hørt, at det er bedst at bruge sit onboard netkort, idet det skulle tage
> mindre ressourcer i PC'en, men er det rigtigt ?

Til hjemmebrug er sis900 helt ok under winXP, både mht hastighed og
stabilitet - det er ihvertfald min erfaring.

--
Esben



Søren Skovgaard (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Søren Skovgaard


Dato : 12-07-04 20:34

Hej alle !

Tak til jer alle for jeres svar - jeg tror jeg holder mig til mit SIS900
onboard-kort lidt endnu

mvh
Søren

"Søren Skovgaard" <ssk@slet_privat.dk> wrote in message
news:40e9aebd$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej alle !
>
> Er der nogle, som har et bud på, hvad der bedst at bruge af netkort - mit
> onboard netkort (SIS 900 Fast Ethernet Adapter), eller skulle jeg
investere
> i et 3Com 905C kort (eller bedre), som så skulle sidde i et PCI slot. Jeg
> spørger, fordi jeg forsøger at optimere mit system mht netværk - men jeg
har
> hørt, at det er bedst at bruge sit onboard netkort, idet det skulle tage
> mindre ressourcer i PC'en, men er det rigtigt ?
>
> På forhånd tak
>
> Mvh Søren
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste