win xp på gamel PC
Fra : Martin Nielsen

Dato : 05-07-04 20:36

Hej

Er her nogen, som har erfaringen med hvordan win xp køre på en Pentium 3,
450MHz med 256kb ram??

Martin Nielsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-07-04 20:47

Martin Nielsen wrote:

> Er her nogen, som har erfaringen med hvordan win xp køre på en
> Pentium 3, 450MHz med 256kb ram??

Jeg ved hvordan Windows 2000 kører på en PII-400 med 256 MB RAM

Det kører faktisk ganske fortrinligt, især med CAD-software. Spil lader
sig også afvikle, omend der er grænser for detaljerigdommen. CMR2.0 og
Crimson Skies klarer den dog fint.

Jesper G. Poulsen

Fra : Egil Solberg

Dato : 05-07-04 20:53

Martin Nielsen wrote:
> Hej
>
> Er her nogen, som har erfaringen med hvordan win xp køre på en
> Pentium 3, 450MHz med 256kb ram??

Kører udmærket på en P3 450MHz med 312MB RAM i alle fald. 256 burde være nok
til alm. brug, og med en sådan CPU kan der vel heller ikke blive snak om
større arbejde.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-07-04 20:58

Egil Solberg wrote:

> være nok til alm. brug, og med en sådan CPU kan der vel heller ikke
> blive snak om større arbejde.

OpenOffice.Org lader sig nu nemt afvikle på sådan en maskine.

Jesper G. Poulsen

Fra : Egil Solberg

Dato : 05-07-04 21:14

Jesper G. Poulsen wrote:

> OpenOffice.Org lader sig nu nemt afvikle på sådan en maskine.

jojo, selv om jeg ikke kender programmet (-ene) er det sikkert ok.
Tænker mere på videoredigering/spil etc etc, der nok bliver lidt hårdt for
maskinen, men almindelige kontorapplikationer, browsing, divx, kører da
fint.

Fra : Anders Lund

Dato : 05-07-04 21:18

Martin Nielsen wrote:

> Er her nogen, som har erfaringen med hvordan win xp køre på en Pentium 3,
> 450MHz med 256kb ram??

Det kan køre, men jeg ville nok slå noget af alt det grafiske fra. Evt.
deaktivering af nogle services, som du ikke bruger.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Laziter [9440]

Dato : 05-07-04 22:02

"Martin Nielsen" <m_*nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er her nogen, som har erfaringen med hvordan win xp køre på en Pentium 3,
> 450MHz med 256kb ram??

Jeg ville nok starte med at smide lidt mere RAM i maskinen, man når ikke
langt med kun 256 kb i vore dage *GG*

Men ellers kører XP fint nok på sådan en maskine, jeg har selv haft gang i
XP på en K6-2 450 med 256 Mb RAM og det kørte skam ganske fint, omend lidt
langsom i opstarten.

Mvh
Benjamin