Bærbar pc i fly..
Fra : ThomasT

Dato : 04-07-04 15:18

Hej

Jeg skal ud og rejse i morgen. Er der noget i vejen for at tage sin bærbare
med i bagagen? Jeg tænker på om der er nogle forholdsregler, når tasken skal
scannes (jeg ved ikke om det foregår med magnetisme eller...??). Det ville
jo være ærgerligt, hvis strålerne sletter HD'en.
Jeg skal i øvrigt bruge pc'en som lager enhed til digi-billeder.

ThomasT

Fra : Michael Petersen

Dato : 04-07-04 15:19

Må man overhoved ha' den med i flyet ?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-07-04 16:03

"Michael Petersen" wrote

> Må man overhoved ha' den med i flyet ?

På SAS/Finair er der da ingen problemer?
Der er så nogle retningslinjer for brug af elektronisk udstyr ombord
Men det er lidt underordnet da der alligevel ikke er plads til at
arbejde...

- Peter

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 04-07-04 15:45

> Jeg skal ud og rejse i morgen. Er der noget i vejen for at tage sin
> bærbare med i bagagen?

Undersøg det hos flyselskabet. Jeg skal selv flyve med EasyJet til
august, og der skal man tage den bærbare med som håndbagage (det må
gerne være ved siden af evt. anden håndbagage), for der må ikke ligge
noget af værdi i resten af bagagen.

Jeg har så ikke helt fundet ud af med mig selv, om jeg tør at tage den
med og lade den ligge på hoteller rundt omkring. Vil lige undersøge
muligheden for at sende billeder hjem fra en netcafé først.

- Lene
http://piv.nu/

Fra : joke

Dato : 04-07-04 19:13

"Lene Skov Mikkelsen" <pivnu@loveletters.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med og lade den ligge på hoteller rundt omkring. Vil lige undersøge
> muligheden for at sende billeder hjem fra en netcafé først.

Det er måske ikke nødvendigt at sende billederne hjem mange netcafer har
brænder så kan de ryge på cd (husk dog inden sletning af checkke at cden er
læsbar i andet end brænderen)

Hilsen

Johnny

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-07-04 16:04

"ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERNDETTE> wrote:

>Jeg skal ud og rejse i morgen. Er der noget i vejen for at tage sin bærbare
>med i bagagen?

Bare det er i håndbagagen, så den kommer med i kabinen er der ingen problemer.

<mlr>

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-07-04 16:06

"ThomasT" wrote

> Jeg skal ud og rejse i morgen. Er der noget i vejen for at tage sin
bærbare
> med i bagagen?

Den skal med som håndbagage
Det ville være lidt syn for den at blive udsat for minusgrader samt
ublid, risiko for tyveri
Dækning for forvunden bagage er rimelig beskeden
Vær opmærksom på størrelsen af din taske, men normalt er det ikke noget
problem

Ingen problemer

- Peter

Fra : Aksel

Dato : 06-07-04 20:58

> [...]
> jo være ærgerligt, hvis strålerne sletter HD'en.
> Jeg skal i øvrigt bruge pc'en som lager enhed til digi-billeder.

Du må normalt have den med som håndbagage, sørg for at den er opladet,
sommetider vil sikkerhedskontrollen se at den fungerer, frygt for ar du har
fyldt kassen med sprængstof.

Hilsen Aksel