lowbudget opgradering, kan det betale sig ~
Fra : none

Dato : 04-07-04 10:52

Jeg har en xp1700 palomino på et soltek drv2 bundkort og 256mb pc2100 +
256 pc 2700 ram. Det kører egentlig fint til apps. men da jeg er træt af
at jeg ikke kan spille nye spil ordentligt (på trods af 9800 pro
grafikkort) overvejer jeg at opgradere.

Jeg vakler imellem en lowbudget opgradering og så den dyrere løsning.

I lowbudget versionen har jeg overvejet blot at købe et asrock kort med
en barton 2500 og så skifte pc2100 klodsen med en 256 mb pc3200. Er dog
i tvivl om det vil være en markant forbedring fra mit nuværende setup.

Alternativt var et nforce kort med soundstorm lyd, en barton 2500 der
blev clocket til en barton 3000, og 512 mb pc 3200 ram.

Er der nogen der har et bud på hvad forskellen vil være i disse to
muligheder, og om det kan betale sig med et dyrere bundkort. Har også
overvejet at købe asrock kortet og clocke på det hvilket naturligvis
ville være billigere.

Jeg vil gerne spille spil som battlefield vietnam og lignende.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-07-04 20:05

"none" <none@none.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> en barton 2500 og så skifte pc2100 klodsen med en 256 mb pc3200. Er dog
> i tvivl om det vil være en markant forbedring fra mit nuværende setup.

Det vil ikke være optimalt, der er for lidt ram.

> Alternativt var et nforce kort med soundstorm lyd, en barton 2500 der
> blev clocket til en barton 3000, og 512 mb pc 3200 ram.

Det var straks bedre, omend mange nye spil meget gerne vil have 1 GB ram.
Et nForce bundkort er også bedre at clocke på.
Kan anbefale et NF7-S rev 2.0

> [...]
> muligheder, og om det kan betale sig med et dyrere bundkort. Har også
> overvejet at købe asrock kortet og clocke på det hvilket naturligvis

Kvaliteten på et dyrere kort, er overordnet bedre.
Desuden vil der være flere indstillingsmuligheder i eks. bios osv.
Spændinger og lign. vil ofte også være mere stabile, det afhænger dog også
af strømforsyningen.

> Jeg vil gerne spille spil som battlefield vietnam og lignende.

Så skal du minimum have 512 MB ram IMHO.
Endnu bedre vil være 1 GB ram.

Fra : none

Dato : 04-07-04 22:06

> Det vil ikke være optimalt, der er for lidt ram.

512 mb er det samme som jeg har nu, men jeg ved godt at jo mere jo
bedre.

> Så skal du minimum have 512 MB ram IMHO.
> Endnu bedre vil være 1 GB ram.

Det er jeg enig i, men økonomien begrænser. Hvis jeg køber en 256 pc3200
vil jeg dog komme op på 512 mb som jeg også har nu.

Tak for indlægget

Jakob

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-07-04 22:52

> 512 mb er det samme som jeg har nu, men jeg ved godt at jo mere jo
> bedre.

Ah ok, jeg læste det som at du ville skifte til en klods med 256 MB.

> Det er jeg enig i, men økonomien begrænser. Hvis jeg køber en 256 pc3200
> vil jeg dog komme op på 512 mb som jeg også har nu.

Med 512 MB ram, vil du opleve en smule hakkeri i eks. BF:Vietnam.
Dette skyldes at der flyttes grafik frem og tilbage mellem HD og ram.
Dette hakkeri skulle ophøre helt med 1 GB ram.

Måske vil en fremtidig patch lappe på det, det er ikke til at vide.

> Tak for indlægget

Det var da så lidt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-07-04 21:21

> [...]
> grafikkort) overvejer jeg at opgradere.
>

> Jeg vil gerne spille spil som battlefield vietnam og lignende.

En rigtig lowbudget løsning ville være at sætte 256 mb ekstra ram i. Det er
det eneste punkt, hvor den kun lige lever op til minimumkravene til f.eks.
Battlefield.
Med 512 ram skulle den på alle måder rigeligt leve op til kravene for bl.a.
dette spil.
512 ram bør principielt nok være min på en pc med xp, hvor der også skal
spilles.

Kurt

Fra : none

Dato : 04-07-04 22:08

In article <40e866aa$0$253$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kurtnospam@portalen.no says...
> [...]
> Battlefield.
> Med 512 ram skulle den på alle måder rigeligt leve op til kravene for bl.a.

Jeg har 512 mb ram i og det kører ikke tilfredsstillende. Jeg har en 256
pc 2100 og en 256 pc 2700 ram i

Venlig hilsen

Jakob