ny pcer lukker ned
Fra : Li Lo

Dato : 27-06-04 22:19

Hejsa jeg har lige købt en ny pcer, den virker perfekt untangen på¨et punkt.

Mens jeg sider og bruger den får den lust til at lukke ned, det sker kun når
jeg bruger den, den kan så stået og kørt i fler timer men når jeg så endelig
beslutter mig for at bruge den kan den sinde på at lukke ned plusselig...
der er ingen sammenhæng meller programmerne jeg bruger når den lukker ned
eller tiden jeg bruger den.
Jeg har opdateret min windows og min antivirus, jeg har adsl så den er
forbundet med nettet heletiden...

er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt ??

Venlig hilsen Li Lo

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-06-04 22:39

"Li Lo" <Li-Lo@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbundet med nettet heletiden...
>
> er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt ??

Hvordan lukker den ned. Skriver den nogen fejlmeddelelse? Får du blå skærm
eller hvad. En nøjagtig beskrivelse kan måske hjælpe.

Kurt

Fra : Li Lo

Dato : 28-06-04 13:46

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> wrote in message

> [...]
> >

> Hvordan lukker den ned. Skriver den nogen fejlmeddelelse? Får du blå skærm
> eller hvad. En nøjagtig beskrivelse kan måske hjælpe.

Jeg får ingen advarsel, den går bare i sort, og så viser den mig start
billedet med mærket af pceren og så ingenting.....

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-06-04 23:19

> [...]
>
> Jeg får ingen advarsel, den går bare i sort, og så viser den mig start
> billedet med mærket af pceren og så ingenting.....

Når den går ned på denne måde og det skyldes en eller anden belastning, så
tyder det på en hardwarefejl. Men det kan desværre være flere ting, men det
første du skulle kigge på var nok ram. Har du mere end en ramkreds i, så
fjern den ene og se om det hjælper og derefter modsat.
Test evt. med memtest86.
Men nu skriver du iøvrigt, at det er en ny pc, så det var måske en ide at
kontakte sælgeren og lade ham løse problemet.

Kurt

Fra : Johnny B

Dato : 27-06-04 22:40

der er et eller andet sted hvor du kan slå noget fra med genstart ved fejl

--
Johnny [ 2000 Frb. ]
--------

Fra : Leony

Dato : 28-06-04 13:13

> [...]

> jeg bruger når den lukker ned eller tiden jeg bruger den.
> Jeg har opdateret min windows og min antivirus, jeg har adsl så den er

Hvis du slår automatisk genstart ved fejl fra, så får du en fejlmeddelse
som kan bruges til fejlfinding. Du gør følgende:
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> fanebladet
Avanceret -> tryk på Indstillinger i Start og genoprettelse -> fjern
hakket i Genstart automatisk.

Du finder en liste over fejlkoderne her:
http://aumha.org/win5/kbestop.htm

Hvis du ikke selv kan hitte rede i det, så post _hele_ fejlmeddelsen i
Windowsgruppen (som udgangspunkt er der ikke tale om et hardwareproblem,
endnu)

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/