Ram problem
Fra : Jane

Dato : 25-06-04 18:37

Jeg har lige prøvet at udskifte mine 2 ramblokke PC2100-DDR-ram 256MB, med
2 stk PC2700 512MB alle ramblokke er Kingston.

Når jeg starter computeren vil den kun starte i fejlsikker tilstand, der
kommer ingen mærkelige dud lyde under opstarten, kun de lyde som plejer at
komme.

Jeg har trykket dem helt ned i soklen, så de små klemmer klikker ind i
kanten.

Har jeg gjort noget forkert, eller hvad kan årsagen være.

Jeg starter computeren op på Windows 98 SE

Bundkortet er et Abit NF7-S 2.0 Socket A, og det kan tage ram op til PC
3200 så det kan vel ikke være det som er problemet.

Jeg har nu skiftet tilbage til de gamle blokke igen, og så er der ingen
problemer.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : SonnyBoy

Dato : 25-06-04 18:59

On Fri, 25 Jun 2004 17:37:22 GMT, Jane <nokvin@FJøRnDæTTehotmail.com>
wrote:

>Jeg starter computeren op på Windows 98 SE

Måske er det her problemet (og løsningen):

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP&NoWebContent=1

<mlr>

Fra : Jane

Dato : 25-06-04 19:28

SonnyBoy <Sonny@i.live.nowhere> wrote in

> Måske er det her problemet (og løsningen):

Ja det må det så være, nu kan jeg da godt huske at jeg har hørt om det før.

> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft
> .com:80/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP&NoWebContent=1
Sikkert en fin hjælp, men jeg fatter ikke noget af det, jeg tør ikke bare
juster noget, hvis jeg ikke er helt sikker på hvad jeg gør.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 25-06-04 19:02

Den Fri, 25 Jun 2004 17:37:22 GMT, Jane <nokvin@FJøRnDæTTehotmail.com>
skrev:

> [...]
>komme.

>Har jeg gjort noget forkert, eller hvad kan årsagen være.
>
>Jeg starter computeren op på Windows 98 SE

Prøv:
http://www.winhelp.dk/95f16.htm
eller:
http://www.dewassoc.com/support/win98/win9x_512memory.htm

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Jane

Dato : 25-06-04 19:39

Michael Pilgaard <mipi@tiscali.dk> wrote in
> Prøv:
> http://www.winhelp.dk/95f16.htm
> eller:
> http://www.dewassoc.com/support/win98/win9x_512memory.htm

Findes der mon nogen sider på dansk, som beskriver hvordan man løser
problemet, i enkelte trin, i stedet for at man skal læse en masse sider
med- more information- på teknisk engelsk, og så ikke har forstået noget af
det alligevel

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Egil Solberg

Dato : 25-06-04 23:23

Jane wrote:
> [...]
> problemet, i enkelte trin, i stedet for at man skal læse en masse
> sider med- more information- på teknisk engelsk, og så ikke har

Det er ikke verre end at du i filen system.ini (ligger vel i c:\windows,
eller søg så) skal indsætte linjen :

MaxFileCache=524288

lige under der hvor der står [vcache]

Fra : Jane

Dato : 26-06-04 10:32

"Egil Solberg" <egilso@hotmail.com> wrote in news:2k3mtjF17hr9hU1@uni-
berlin.de:

> Det er ikke verre end at du i filen system.ini (ligger vel i c:\windows,
> eller søg så) skal indsætte linjen :
>
> MaxFileCache=524288
>
> lige under der hvor der står [vcache]

Det lyder nemt, det vil jeg prøve. Tak for hjælpen

--
Venlig hilsen
Jane