Adgang spærret af router.
Fra : Jasper Norman

Dato : 24-06-04 23:05

Hej.

Som jeg har nævnt tidligere har jeg for nyligt fået en router installeret af
mit arbejde. Mit problem er nu, at der er mange sider jeg ikke kan se fra
min private pc. (og nej, det er ikke porno De samme sider kan jeg
sagtens se fra min arbejds pc, som jo er tilsluttet den samme router. Jeg
har nu været nødt til at sætte min gl. switch til igen, og derefter trække
kabel direkte til min private pc, og derefter en forbind. fra switchen til
routeren og derfra til min arbejds pc. Puha... lyder kompliceret.

Men jeg ville nu hellere have den sikkerhed som routeren jo er, samtidig med
at jeg kan få adgang til alle web-sites. Og det virker da underligt at
routeren spærret adgangen til nogle websider, og ikke til andre? Har det mon
noget at gøre med, at jeg kører XP på min private, og win2K på arbejds
pc´en?

Mvh

Jasper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-06-04 23:11

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> underligt at routeren spærret adgangen til nogle websider, og ikke til
> andre? Har det mon noget at gøre med, at jeg kører XP på min private,

OS'et har ingen betydning, men du kan jo alligevel have lavet et eller
andet på din hjemmepc, måske en virus, spyware, IE hijacking?

Men hvis du vitterlig mener at den router din arbejdsplads har installeret
blokerer for bestemt trafik, så spørg dem om der er filter på og hvilke, de
vil sikkert være forstående og hjælpe dig.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-06-04 19:00

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min private pc. (og nej, det er ikke porno De samme sider kan jeg
> sagtens se fra min arbejds pc, som jo er tilsluttet den samme router.

Kunne du ikke sende et par eksempler på hvilke sider, som du ikke kan se bag
routeren. Så kan vi andre jo prøve det samme bag vores router.
Jeg har brugt router i flere år og har aldrig stødt på, at jeg ikke kunne
komme ind på en side, hvor jeg havde en ide om, at det skulle være routerens
skyld.

Kurt

Fra : Jasper Norman

Dato : 25-06-04 23:00

Jeg har talt med arbejdet ang. problemet... Det var såmænd dem der foreslog
at jeg skulle tilslutte min gl. switch igen! Der er INTET filter på
routeren. De sider jeg fx. ikke kan se, på min private er såmænd min egen
arbejdsplads´s www.vendsyssel.nu Den kører fint igennem på min arbejds pc,
som jo naturligvis er tilsluttet samme router. Der er mange andre sider, jeg
ikke kan få adgang til, fra den private pc. Jeg har desuden prøvet at
indtaste DNS serveren direkte... uden held.

/Jasper

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-06-04 23:18

> [...]
> ikke kan få adgang til, fra den private pc. Jeg har desuden prøvet at
> indtaste DNS serveren direkte... uden held.

Jeg har ingen problemer med siden, selv om jeg sidder bag en router. Der må
være nogle indstillinger på din private pc som er forkerte, uden at jeg lige
kan pege på noget. Du skal måske i stedet en tur i windows eller netvaerks
gruppen med dit problem.

Kurt