Cykeltrailer i bybus
Fra : Ulrik Andreassen

Dato : 11-08-04 19:31

Hejsa.

Man ser efterhånden at mange bruger deres cykeltrailer som klapvogn. Jeg kom
så til at tænke på om man må have den med i bybusserne rundt omkring. Må man
det? Min winther fylder da ikke meget mere end en tvillingevogn og måske
kunne man skrotte klapvognen hvis man må have cykeltraileren med i bybussen.

- Kristina Andreassen

Fra : www.familien-peterse~

Dato : 11-08-04 20:30

Ulrik Andreassen wrote:
> [...]
en
> tvillingevogn og måske kunne man skrotte klapvognen hvis man må

Hej Kristina!

Det er i hvert fald ikke tilladt i HUR's busser
(http://trafikinfo.hur.dk/02CC46E5-7893-4572-9A31-AB06D8D7351C.W5
Doc#barneogklapvogne). Om det er så er tilladt i andre busser
rundt omkring i landet, ved jeg ikke

--
Mange hilsner fra Ann
Tag et kig forbi www.familien-petersen.dk

Fra : Søren Mors

Dato : 13-08-04 21:38

Ulrik Andreassen wrote:
> [...]
> kunne man skrotte klapvognen hvis man må have cykeltraileren med i bybussen.

Jeg tror ikke at du kan få den ind i en Århus Sporvejes busser (undtagen
de helt nye). Der er kun lige plads til at få en almindelig barnevogn
med ind. Problemet er at der er en stang midt i bagdøren.

De nye busser derimod har et lavt gulv på bagperronen, og ingen
forhindringer for barnevogne. Desværre har de ikke så mange af dem endnu.

Søren Mors

Fra : Nette

Dato : 13-08-04 22:55

"Søren Mors" skrev

> [...]
>
> De nye busser derimod har et lavt gulv på bagperronen, og ingen
> forhindringer for barnevogne. Desværre har de ikke så mange af dem endnu.

Nej, og en tvillingebarnevogn kan heller ikke gå ind i de gamle busser.
Men spørgsmålet er også om Sporveje vil acceptere en cykeltrailer som
klapvogn/barnevogn. Det er nemlig ikke alt bagage man må tage med sig i
bussen. Bussen er jo ikke en flyttebil. Men det er jo muligt at ringe til
dem og høre nærmere.

Jeg ser ikke trailere brugt som klapvogne her i byen. Men til gengæld syne
sjeg der er barnevogne over alt lige for tiden.

Nette

Fra : Ulrik Andreassen

Dato : 14-08-04 19:24

Vi bor I Køge og her vil de sagtens kunne komme i busserne (bybusserne)
Her er der faktisk mange der bruger dem som klapvogne. Der er de altså også
rigtig gode. Har desværre fundet ud af at man ikke må have dem med. Lidt øv!
Skørt synes jeg... næsten lige så skørt som da de satte taksten på bybussen
op fra 15 til 17.... Nu har busserne næsten aldrig byttepenge nok... Nå det
var jo noget helt andet.....