Deling af internet på 2 xp maskiner
Fra : Michael Kongslev

Dato : 11-08-04 16:16

Når jeg prøver at aktivere deling af internette på min stationære maskine,
får jeg en meddelse der lyder:
Der opstod en fejl under aktiveringen af Deling af Internetforbindelsen
Tjensten eller Gruppen, som det afhænger af, startede ikke.

Hvad betyder jeg, jeg er lige vad at få grå hår, da jeg har søgt nette tyndt
for at finde svar.

Min opkobling er en webspeed på et motorola 2400 kabel modem, tilsluttet
usb.
Nætværket mellem de to computer virker fint. kan både pinges og ses..

Håber at der er en der er kloger en mig der ude....:)

Med venlig hilsen
Michael Kongslev

Fra : Søren Blom

Dato : 11-08-04 23:41

"Michael Kongslev" <mi.k@webspeed.dk> skrev
> [...]
> usb.
> Nætværket mellem de to computer virker fint. kan både pinges og ses..

Har du sørget for at få to IP adresse fra TDC, som udgangspunkt har du kun
en, men skal bruge to, når du tilslutte to maskiner kabelmodemmet på een
gang. Det bedste vil være at du købte en touter som du sætte imellem dine
computer og kabelmodem. Når du har en router, så kan du nøjes med at have en
IP adresse fra TDC selvom du f.eks. har 4 maskiner tilsluttet routeren, som
så er tilsluttet kabel-modemmet.

> Håber at der er en der er kloger en mig der ude....:)

Det er der sikkert, tvivler bare på at det er mig

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Peter

Dato : 12-08-04 05:33

> [...]
> IP adresse fra TDC selvom du f.eks. har 4 maskiner tilsluttet routeren, som

Jeg er ret sikker på at han kun skal have en offentlig IP adresse, han
vil jo netop benytte XP PC'en som "router". Jeg benytter selv en win98SE
til deling af internet mellem 4 pc'er og har kun en offentlig IP.

Til Michael : Jeg har desværre ingen bud på hvad der er galt, jeg har
aldrig benyttet XP's internet deling, så den ved jeg ikke noget om.
Tilgengæld kan jeg sige at det virker fint med 98SE, så det er nok kun
et spørgsmål om at få det sat tigtigt op i XP'en.

Håber andre kan hjælpe dig !

Mvh Peter

Fra : Jan

Dato : 12-08-04 11:11

Hej,

Prøv at gå ind på www.birkeholms.dk Der er alt muligt med netværksopsætning.

Jan

Fra : Michael Kongslev

Dato : 12-08-04 20:44

Nå alt kommer til alt, er det nemmeste med windows at lave en Format
C:......
Så det gjorde jeg og nu virker skidet perfekt...hehe
Tak for hjælpen ellers.

Med venlig hilsen
Michael Kongslev

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-08-04 11:12

"Michael Kongslev" <mi.k@webspeed.dk> wrote in message
> Når jeg prøver at aktivere deling af internette på min stationære maskine,
> får jeg en meddelse der lyder:

Måske kan du finde et fif om Windows XP ICS her, som du kan bruge:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/

--
Bjarne Duelund