funktion skal køre på bestemte tider af dø~
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 10-08-04 17:25

Hej

Jeg har en service som kører 24/7 på en del servere. Men efter noget tid(det
kan være dage eller måneder) stopper den med at udfører sin opgave...det er
ligsom om servicen bliver stoppet(selvom servicemanageren siger den kører
fint)...

Servicen kører nogle funktioner 1-2 gange i døgnet. Men hvornår de køres er
op til kunden og jeg har løst dette problem ved at sætte en standard timer i
delphi 7 op til at løbe listen med opgaver igennem rimlig ofte for at checke
om tidspunktet er passeret...hvis det er, så skal funktionen startes...

Det jeg ønsker er noget al'a "Planlagte opgaver" i windows...men jeg ønsker
at bruge det internt i min service....

Mit spørgsmål: Kan man lave disse planlagte opgaver på andre måder end en
timer der løber listen over opgaver igennem engang imellem?

MVH
Thomas

Fra : Harald

Dato : 10-08-04 19:34

"Thomas Eg Jørgensen" <tejo03@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit spørgsmål: Kan man lave disse planlagte opgaver på andre måder end en
> timer der løber listen over opgaver igennem engang imellem?

Hvad med at du se på hvor mange ms der er til den næste opgave der skal
køres og så sætter Timer.Interval til dette antal ms, så får du startet
opgaven på det nøjagtige tidspunkt. Husk på at Timer.Interval max kan sættes
til ca. 49,7 døgn, men hvis der skal køres 1-2 gange i døgnet er det jo ikke
et problem.

Mvh
HK

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-08-04 05:18

Thomas Eg Jørgensen wrote:

> [...]
>
> Mit spørgsmål: Kan man lave disse planlagte opgaver på andre måder end en
> timer der løber listen over opgaver igennem engang imellem?

Jeg har selv brugt et koncept med sleep i workerthread'en.
De har kørt 24/7 uden problemer i over et år.
Det kan tænkes, at din service hænger, måske med en exception, som ikke
vises i en service. Kører du noget eventlog?

Stig Johansen