Smiley'er i BIOS.
Fra : Leony

Dato : 10-08-04 15:22

Hej Gruppe.

Jeg har just købt et CUV4X (har købt 2 tidligere og har selv har haft
fra nyt).

Det just modtagede har Smiley'er i BIOS og på POST skærmen.
Det ene af de før købte har også disse smiley'er (det nægter i øvrigt at
reagere på tastaturtryk, lysene blinker som de plejer i POST, men der er
ingen reaktion i BIOS. Den går selv i BIOS med kommentar om forkert CPU
setting, jeg har dog ikke rørt denne).

Er der nogen af jer der har set noget som dette før?
Mit dyrtindkøbte (fra '99 eller ca. deromkring) CUV4X havde ikke disse
smiley'er.

Jeg har ringet til forhandleren, men de tager ikke telefonen.

Jeg har taget et par billeder af smiley'erne:
http://hjem.get2net.dk/legeplads/IMG_2276.jpg
http://hjem.get2net.dk/legeplads/IMG_2277.jpg
http://hjem.get2net.dk/legeplads/IMG_2279.jpg
http://hjem.get2net.dk/legeplads/IMG_2280.jpg
http://hjem.get2net.dk/legeplads/IMG_2283.jpg
Læg i øvrigt også mærke til detektionen af processoren 4,mærkeligt
tegn,3 MHz og dobbeltpilen i "cache memory" på det første billede.

Min første tanke var virus, men den er jeg gået bort fra - med mindre I
siger noget andet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Hans

Dato : 10-08-04 15:24

Leony wrote:

> Min første tanke var virus, men den er jeg gået bort fra - med mindre
> I siger noget andet.

Prøv først at nulstille bios før du fortsætter.

Det ligner mere en displayfejl. Har du prøvet med et andet grafikkort?

Hans

Fra : Leony

Dato : 10-08-04 15:37

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Det ligner mere en displayfejl. Har du prøvet med et andet grafikkort?

Fååårrkkkk.

Skiftede grafikkort og minsandten om du ikke har ret (et stk 3DFX i
genbrugeren på losseren).
Det beviser bare at man ikke tænker klart når panikken sætter ind. Det
burde jeg selv have prøvet, men det har aldrig strejfet mig.

Tak for hjælpen

Så håber jeg det kurerer tastaturfejl på board 2 (selvom jeg ikke tror
det).

Fra : Hans

Dato : 10-08-04 15:48

Leony wrote:
> [...]
> Det beviser bare at man ikke tænker klart når panikken sætter ind. Det
> burde jeg selv have prøvet, men det har aldrig strejfet mig.

Wellbecomes. Det er næsten altid en grafikkortfejl, når der er underlige
tegn på skærmen, og hvis det ikke er grafikkortet er det som regel en
busfejl (enten mekanisk eller for høj hastighed), eller en defekt ram.

> Så håber jeg det kurerer tastaturfejl på board 2 (selvom jeg ikke tror
> det).

Det skal bare have et dask i øverste højre hjørne - Måske.

Hans