Sky killing
Fra : none

Dato : 10-08-04 09:51

Hej

Vi har lige fået en 12 uger gammel killing igår. Efter at have ligget
under en stol i tre timer efter hjemkomsten, bevægede den sig ud og
undersøgte nysgerrigt sine omgivelser. Den er meget legesyg, men når vi
vil kæle med den, løber den væk fra os. Er dette normalt for en killing,
der lige har fået nyt hjem, eller er det en sky kat, vi har fået os? Er
der nogen gode råd til, hvordan vi griber situationen an?

Med venlig hilsen
Mette

Fra : Camilla Baird

Dato : 10-08-04 10:02

none wrote:
> [...]
> der lige har fået nyt hjem, eller er det en sky kat, vi har fået os? Er
> der nogen gode råd til, hvordan vi griber situationen an?

Giv killingen tid til at falde til. Lad den komme til jer! I *kan* ikke
skynde processen. Det er en stor omvæltning for en killing at flytte
hjemmefra - der er ikke noget at sige til, at den lige skal have lidt
tid til at lære sine nye omgivelser og mennesker at kende. Hvilken
situation kommer den fra?
mvh Camilla

Fra : none

Dato : 10-08-04 20:18

> tid til at lære sine nye omgivelser og mennesker at kende. Hvilken
> situation kommer den fra?
> mvh Camilla

Killingen har boet indenfor med sin mor og tre søskende
i en familie, som har børn. Den har dog været alene med sin mor de
sidste to-tre uger, da de andre killinger er blevet afsat tidligere.
Jeg ved ikke hvor meget menneskelig kontakt, den har haft efter de andre
killinger er flyttet.
Jeg tror dog at det går fremad med Mille, da den følger med os (dog på
afstand) når vi flytter os, og vi har da også kunnet komme til at kæle
lidt med den.

Med venlig hilsen

Mette

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-08-04 10:11

On 2004-08-10 10:50:40 +0200, none <none@none.no> said:

> [...]
> killing, der lige har fået nyt hjem, eller er det en sky kat, vi har
> fået os? Er der nogen gode råd til, hvordan vi griber situationen an?

Tag det roligt
Det lyder altså helt normalt. Mislingen har lige mistet mor og
søskende, den er helt alene i verden på et fremmed sted. Den er nok
lidt utryg så den skal lige have et par dage til at finde sig tilrette.
Den lyder allerede til at være godt på vej, så bare lade den falde til
i sit eget tempo. Snak med den, stryg den over ryggen, når den er i
nærheden, nus den, hvis den kommer selv, men lad være med at "forfølge"
den med klap og nus de første dage. Hvis den ellers spiser, drikker og
bruger bakken og allerede er på vej til at udforske, så skal det nok
gå. Til lykke med den lille ny
--
Knus fra Ann R

Fra : Louise Møller

Dato : 10-08-04 10:11

"none" <none@none.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> der lige har fået nyt hjem, eller er det en sky kat, vi har fået os? Er
> der nogen gode råd til, hvordan vi griber situationen an?

Hej Mette.

Tillykke med den lille killing. Den er lige kommet til et nyt hjem. Dette
kan jo nemt virke temmelig overvældende på en lille mis. Den skal have lidt
tid til at vænne sig til det hele. Sæt dig eventuelt på gulvet og vent på at
killingen kommer til dig. Som du skriver er den både legesyg og nysgerrig,
så jeg tror bare den skal have noget tid. Jeg tror den kommer til dig og
kæler, når den er klar og føler sig mere tryg i sine nye omgivelser.

--
~>Louise

---

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-04 10:29

"none" <none@none.no> skrev i en meddelelse

Hej Mette og tillykke med killingen.

> Er dette normalt for en killing,
> der lige har fået nyt hjem, eller er det en sky kat, vi har fået os?

Det er ganske normalt, at killingen tilbringer den første dag ( eller mere )
under en stol eller sofaen.

>Er
> der nogen gode råd til, hvordan vi griber situationen an?

Giv killingen tid til, at falde til. I kan kigge ind under stolen til den en
gang imellem og prøve, at lokke lidt med legetøj eller mad.
Når killingen er klar til det, skal den nok komme frem. Den vil sikkert ikke
være helt fremfusende til, at begynde med, men giv den tid til, at nærme
jer, så skal det nok komme.
En ting mere, som jeg lagde mærke til med vores yngste killing.
Han var mere kontaktsøgende, når vi sad på gulvet og var mere i hans højde
end når vi stod op. Han hvæste meget af os, når vi stod op.
Hvis vi gik ned i gulvhøjde blev han tilgengæld nysgerrig og legesyg.
Vi prøvede også forsigtigt, at tage Filur op og sidde med i sofaen, da han
endelig var kommet ud. Hvis han så ville gå, fik han lov til det, altså ikke
noget med, at holde killingen mod sin vilje.

Filur er en rigtig sofa-kæle og hyggekat i dag og det skal jeres nok også
blive, men det tager lige lidt tid.
Held og lykke med det.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : CC

Dato : 10-08-04 21:02

"none" <none@none.no> wrote in message
> [...]
> der lige har fået nyt hjem, eller er det en sky kat, vi har fået os? Er
> der nogen gode råd til, hvordan vi griber situationen an?

....og skynd jeg at få en killing mere til at holde den lille ny med selskab.
Arbejdet er ikke større og
de får ekstremt meget glæde af hinanden og I får det dobbelt så sjovt

Held og lykke med den/de nye !!

hilsen
Claus

Fra : none

Dato : 10-08-04 21:56

> [...]
> Arbejdet er ikke større og
> de får ekstremt meget glæde af hinanden og I får det dobbelt så sjovt

Ja det havde vi også overvejet, men nu er det helt nyt for os det her
med kat, og vi ville lige se det an.

MVH

Mette

Fra : Denise

Dato : 11-08-04 07:32

> [...]
selskab.
> Arbejdet er ikke større og
> de får ekstremt meget glæde af hinanden og I får det dobbelt så sjovt

Kunne ikke være mere enig

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 11-08-04 07:59

Hej Mette
Hov, glemte lige, også tillykke med killingen. Hvis I ikke har fået købt
vildt meget legetøj allerede, så er en fjerkost fra dyrehandleren som regel
et hit med killinger. Mange killlinger lærer hurtigt at bære rundt på den og
vores forlangte at vi skulle kaste den hele tiden, hvorefter den blev lagt
foran os.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 11-08-04 09:40

none <none@none.no> wrote in

> Vi har lige fået en 12 uger gammel killing igår.

Tillykke med mislingen.
Kan kun sekundere de andre. Lad killingen få den tid den behøver til at
komme sig over flytningen.
Jeg kan huske da jeg fik mine to første katte, de var ca. 14 uger gamle
og vadede lige ind og ejede det hele. Oliwer som var 10 uger da jeg fik
ham, var anderledes nervøs og utryg i starten. Mowgli som er sidst
ankomne killing, for 2 år siden, vadede også bare ud af transportkassen
og hilste på en noget overrasket Lante, 2 år gammel somali på det
tidspunkt. Mowgli gik igang med udforskningen af hjemme, ville gerne
kæle lidt, men havde faktisk ikke tid i lange tider af gangen. Først da
han var tæt på 2 år gammel udviklede han for alvor sit kælegris-gen,
for nu har han nemlig tid
Så bare vær tålmodig så skal tilliden nok komme til jeres killing også

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : none

Dato : 11-08-04 18:37

Mange tak for de mange gode råd. Som nybegynder er det rart at kunne
trække på andres katteerfaring. Jeg kan fortælle, at
Mille har spundet for første gang idag, hvilket jeg tager
som tegn på, at den er ved at falde til. Vi kan også kæle
med den i længere tid ad gangen nu, så det går helt sikkert
den rigtige vej.

Mvh

Mette

Fra : CC

Dato : 11-08-04 20:32

> [...]
> som tegn på, at den er ved at falde til. Vi kan også kæle
> med den i længere tid ad gangen nu, så det går helt sikkert

Dejligt at høre og velkommen i klubben af katteslaver!!!

hilsen
Claus