Teknisk info om alarmnet
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-08-04 01:17

Jeg søger noget mere eller mindre teknisk information om alarmnet
(TDC's - de er vel de eneste der driver den slags).

Det skal ikke være sådan noget med at der er x volt i det og kablerne
skal være af den og den type - det skal være noget med hvad de
forskellige typer af signaler der sendes hedder, bruges til osv.
Altså noget med protokoller, pakker, fejlkoder osv.
Også meget gerne noget om ATEX (mener jeg det hedder) systemet (som
kun findes på Sjælland).
Jeg kender systemet grundlæggende så det er ikke en "TDC hjemmeside
introduktion/salgsmateriale" jeg søger - nærmere manualen :)

Hvis nogen har sådan noget eller et link til det vil jeg blive meget
glad for at se det :)

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Fra : Aage Johansen

Dato : 09-08-04 06:47

> Hvis nogen har sådan noget eller et link til det vil jeg blive meget
> glad for at se det :)

Jeg kan desværre ikke give dig nogle links, men blot lidt info.
Jeg modtog i sin tid (1997) info fra TDC i form af et A4 ringbind med titlen
"Tilslutning til alarmnettet, Tekniske beskrivelser" Det ser ud til at det
kommer fra TDC's Data division, prøv at tage kontakt til dem.

--
Aage

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-08-04 13:54

"Aage Johansen" <johansen@NOSPAMabp-teletech.com> wrote in

> [...]
> ringbind med titlen "Tilslutning til alarmnettet, Tekniske
> beskrivelser" Det ser ud til at det kommer fra TDC's Data

Det kunne godt lyde som om det du har fået i et ringbind er det
Christen Fihl linker til på deres webside.

Fra : Christen Fihl

Dato : 09-08-04 12:31

Søg google på det som Aage skrev:
"Tilslutning til alarmnettet, Tekniske beskrivelser"

Der findes en protokol for at tilslutte VC (vagtcentraler til Alarmnet):
http://ravenclaw.opasia.dk/pub/tdc/erhverv/kundeservice/support/Alarmnet/Tek_beskr/appb.pdf

Og der findes adskillige protokoller med ATU (Alarm Terminal Unit), såsom
seriel gammeldags terminalmode, eller med ALC protokol, der ligner VC
protokollen.
http://ravenclaw.opasia.dk/pub/tdc/erhverv/kundeservice/support/Alarmnet/Tek_beskr/appa.pdf

Se filerne på:
http://ravenclaw.opasia.dk/pub/tdc/erhverv/kundeservice/support/Alarmnet/Tek_beskr/

--
Christen Fihl,
storforbruger af alarmnet
http://www.innovative.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-08-04 14:05

"Christen Fihl" <mail.address.on.my.web.site@nospam.plz> wrote in

> Søg google på det som Aage skrev:
> "Tilslutning til alarmnettet, Tekniske beskrivelser"

Hvilket giver..

> http://ravenclaw.opasia.dk/pub/tdc/erhverv/kundeservice/support/A
> larmnet/Tek_beskr/

....med underfiler som resultat.

Og der er i hvert fald noget at kigge på og læse i. Jeg må til at
igang med læsning :)

>storforbruger af alarmnet
>http://www.innovative.dk

Ja Interview kender jeg så udemærket - arbejder på en
af kontrolcentralerne i referencelisten :)