Fiskevand omkring Hillerød?
Fra : Henrik Bonde

Dato : 08-08-04 10:21

Davs
Min 6-årige vil prøve at fiske (prop og krog), men jeg har ikke fisket
siden jeg selv var barn.
Hvor er det tilladt at fiske, og muligt at få bid?
Helst sø eller å-bred.

mvh
Henrik Bonde

Reply adresse virker ikke. Udskift INVALID med it

Fra : Michael Boysen

Dato : 08-08-04 11:53

Henrik Bonde wrote:
> Min 6-årige vil prøve at fiske (prop og krog), men jeg har ikke fisket
> siden jeg selv var barn.
> Hvor er det tilladt at fiske, og muligt at få bid?
> Helst sø eller å-bred.

Hej Henrik

Et godt bud kunne være:
http://www.carphunters.suite.dk/vandeDK/teglvaerk.htm

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : CARSTEN BOESEN

Dato : 08-08-04 21:26

"Henrik Bonde" <HBonde@INVALID.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siden jeg selv var barn.
> Hvor er det tilladt at fiske, og muligt at få bid?

Hej Henrik,

Der er jo ikke langt til Esrum Sø, som har en god bestand af div. småfisk.

Prøv evt. at fiske ved telt-pladsen i Stenholdt Vang i Nødebo, ( første
skov-vej til højre når du har passeret Stenholdtvej, der er ca 10 min. gang
ned til vandet), der er også en lille bro så du kan komme lidt ud i vandet.

Fiskeri fra bredden er så vidt vides frit, husk dog som altid at løse
"statsligt" fisketegn på posthuset hvis du også selv skal smide med stangen.

Carsten

Fra : JR

Dato : 18-08-04 08:34

"CARSTEN BOESEN" <carstenboesen@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
>
> Fiskeri fra bredden er så vidt vides frit, husk dog som altid at løse
> "statsligt" fisketegn på posthuset hvis du også selv skal smide med

Fiskeri fra bredden i Esrum sø er frit:
http://www.skovognatur.dk/Frederiksborg/drift/skovparter/esrum_so.htm

på siden står bl.a.:
Siden erhvervsfiskeriets ophør har ålefiskeri været tilladt.
På et møde i Brugerrådet for Esrum Sø d. 23.8.2002 er det besluttet at give
fiskeriet fra bredden og fra is frit, dog må der ikke ske færdsel i
rørzonen.
Ålestangning, brug af selvfangende redskaber som f. eks. krogline, samt
fiskeri med ruser og net (undtagen sænkenet til fangst af agnfisk) er ikke
tilladt.

Jeg har fanget en del abborer på rødspætteforfang med regnorme på og pæne
gedder med store, dybgående woblere (dog mest fra båd)

mvh

JimR
Fredensborg

Fra : HB

Dato : 08-08-04 22:54

> [...]
> siden jeg selv var barn.
> Hvor er det tilladt at fiske, og muligt at få bid?

Strødam engsø er også offentlig tilgængeligt. Den ligger ved indkørslen til
Hillerød Vest ved Isterødvejen. Der er en masse fredfisk. Prøv der hvor åen
løber ind i søen.

Henrik

Fra : Henrik Wilcken

Dato : 21-08-04 10:00

Hej Henrik !

Meget gode forslag ovenfor - men et alternativ er at tage sønnen med til en
put-and-take sø og prøve at fange lidt ørreder.

Har selv gode erfaringer med Fredensborg Ørredfiskeri
(www.fredensborg-orredfisk.dk) - som er et rigtigt lækkert sted. De kan også
hjælpe jer med grej og instruktion.

Knæk og bræk

Wilcken